DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4264
|
Title: | แผนธุรกิจศูนย์บริการดูแลรักษารถยนต์ “Miracle Clean” |
Other Titles: | Business Plan for Car Care Service “Miracle Clean” |
Authors: | ธรรมพร อาจารยุตต์ |
Keywords: | การสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ คุณภาพการบริการ ส่วนประสมทางการตลาดบริการ ศูนย์ดูแลรักษารถยนต์ |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจและพัฒนาธุรกิจ โดยทำการศึกษาเพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคาร์แคร์แบบครบวงจรของผู้บริโภค ได้แก่ ปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ ด้านคุณภาพการบริการ และด้าน ส่วนประสมทางการตลาดบริการ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล กลุ่มตัวอย่างคือ ประชาชนที่อาศัยอยู่ในเขตรัตนาธิเบศร์และนนทบุรีที่มีรถยนต์ ทั้งเพศชายและเพศหญิง จำนวน 200 คน โดยใช้แบบสอบถามและวิธีการสุ่มตัวอย่างไม่อาศัยความน่าจะเป็น โดยวิธีการสุ่มแบบเจาะจง วิธีการทางสถิติ ได้แก่ การแจกแจงค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ
ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 20 - 30 ปี การศึกษาปริญญาตรี เป็นพนักงาน/ลูกจ้างบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 30,001 - 40,000 บาท โดยกลุ่มตัวอย่างใช้บริการล้างรถมากที่สุด โดยใช้บริการคาร์แคร์โดยเฉลี่ย 2 ครั้งต่อเดือน มีค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ย 101 – 300 บาทต่อครั้ง มักจะใช้บริการคาร์แคร์ในวันหยุดนักขัตฤกษ์ ในช่วงเวลา 20.01 น. – 22.00 น. ปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ ด้านคุณภาพการบริการ และด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ มีค่าเฉลี่ยในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ ด้านคุณภาพการบริการ และด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการคาร์แคร์แบบครบวงจร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 The objective of this business plan was to provide a guideline for business and development. The purpose of this research was to investigete factors affecting decision to use the comprehensive car care service center of consumers by studying integrated marketing communication, service quality, and service marketing mix. The data were collected through a questionnaire with 200 respondents who were selected using purposive sampling method which was a non-probability sampling technique. The samples consisted of males and females who had vehicles and lived in Rattanathibet district and Nonthaburi province. The statistical analysis methods were percentage, mean, standard deviation, and multiple regressions.
Most of the respondents were male, age between 20 - 30 years old, graduated in bachelor’s degree, officers/private company employees, have 30,001 - 40,000 bahts as their salary range. Most of the sample group used car wash services by using average car care services 2 times per month. The average cost was 101 - 300 bahts per visit. They often used the car care services on public holidays between 8:00 AM - 10:00 PM. The overall mean of integrated marketing communication, service quality, and service marketing mix level was at high level. The hypotheses testing results showed that integrated marketing communication, service quality, and service marketing mix factors had an influence on the decision to use the comprehensive car care service center at the statistical significance level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ ธุรกิจคาร์แคร์ อุตสาหกรรมบริการ อุตสาหกรรมบริการ -- การจัดการ รถยนต์ การสื่อสารทางการตลาด |
Advisor(s): | ชุติมาวดี ทองจีน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4264 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|