DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4263
|
Title: | แผนธุรกิจปลาสวายหยอง Dory Two |
Other Titles: | Business Plan for Dory Two’s Fried Fish Floss |
Authors: | ณัฐสิมา ดุลยไชย |
Keywords: | การรับรู้ตราสินค้า พฤติกรรมการซื้อ ปลาสวาย ปลาหยอง |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อความมั่นคงของกิจการที่จะผลิตสินค้าเพื่อสนองความต้องการ
ของผู้บริโภคอย่างต่อเนื่อง และเพื่อความเจริญเติบโตของธุรกิจ สร้างรายได้สุทธิในแต่ละปีสูงขึ้น
5 เปอร์เซ็นต์ของยอดขายในปีก่อนและเพิ่มขึ้นต่อเนื่องทุกปี ขยายกิจการให้ใหญ่ขึ้น มีสาขาเพิ่มขึ้น
มีพนักงานเพิ่มขึ้นเพื่อให้เกิดความมั่นคงทางการเงิน
ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามกับผู้ตอบ
แบบสอบถาม จำนวน 100 คน และมีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ
เพื่อจัดทำแผนกลยุทธ์ที่ใช้ในการดำเนินธุรกิจ จากผลการวิจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P) พบว่า
ด้านผลิตภัณฑ์ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญมากที่สุดคือ คุณภาพของวัตถุดิบที่สะอาด ถูกหลัก
อนามัย ด้านราคาคือ การผลิตภัณฑ์มีความคุ้มค่ากับเงินที่จ่ายไป ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายคือ
มีช่องทางการซื้อหลายช่องทาง (หน้าร้านและบริการจัดส่ง) และด้านการส่งเสริมการตลาดคือ
มีการนำเสนอโปรโมชั่นกับลูกค้าอย่างต่อเนื่อง
เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนแผนธุรกิจ ปลาสวายหยองแบรนด์ Dory Two
พบว่า มีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์สูงเหมาะแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุน 800,000
บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 693,151.44 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่
77% ใช้ระยะเวลาในการคืนทุนทั้งสิ้น 9 เดือน This business plan is intended for the stability of the business to produce
products to meet the needs of Consumers continuously and for the growth of the
business Generate net income each year, up 5 percent of sales in the previous year
and increase continuously every year Expand business have more branches with
more staff to make financial stability.
This business plan used questionnaires to collect data from 100 samples
and analyzed the data via computer program; SPSS and analyzed company’s
strengths, weaknesses, opportunities and threats to plan a business strategic. Base
on the results of the marketing mix (4P), the highest level of quantity product,
Is worth the money paid, There are many channels to buy. and Promotion
presentation with customers continuously.
Considering the possibility of investing in Dory Two’s Fish Floss business,
the return on investment was at good level, meaning that the business is suitable
for investment; the initial outlay was estimated to be 800,000 baht with net present
value (NPV) is 693,151.44 baht, an internal rate of return (IRR) of 77% and payback
period of 9 months. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ ผลิตภัณฑ์ปลา ปลาสวาย อาหารแปรรูป อุตสาหกรรมอาหาร |
Advisor(s): | สุเมธี วงศ์ศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4263 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|