DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4262

Title: แผนธุรกิจร้านค้าส่ง NP Store
Other Titles: Business Plan for NP Store Wholesale
Authors: ปพนธีร์ ทองนวล
Keywords: พฤติกรรมการซื้อ
สินค้าอุปโภคบริโภค
พฤติกรรมผู้บริโภค
ร้านค้าส่ง NP Store
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการพัฒนาธุรกิจจากการต่อยอด ธุรกิจเดิมของครอบครัวให้มีระบบแบบแผนโดยการขยายสาขาร้านค้าส่งสินค้าอุปโภคบริโภค ภายใต้ชื่อ NP Store ไปในจังหวัดใกล้เคียงเพื่อสร้างฐานลูกค้าใหม่ และศึกษาพฤติกรรมการซื้อ ของผู้บริโภค วิธีการบริหารงานอย่างเป็นระบบเพื่อการดาเนินธุรกิจอย่างยั่งยืน ในการจัดทาแผนธุรกิจนี้ได้ทาการศึกษาวิจัยตลาดและความต้องการด้วยวิธีการแจก แบบสอบถามกับผู้ตอบแบบสอบถามจานวน 150 คน และมีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจเพื่อจัดทาแผนกลยุทธ์ที่ใช้ในการดาเนินธุรกิจ จากผลการวิจัยส่วนประสม ทางการตลาดของธุรกิจบริการ (7P) พบว่า ด้านราคาผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสาคัญมากที่สุดคือ ราคาเหมาะสมกับการให้บริการ (x̅ = 4.71) ด้านผลิตภัณฑ์คือมีสินค้าหลากหลายประเภทครบ ตามความต้องการ (x̅ = 4.68) ด้านช่องทางการจัดจาหน่ายคือมีช่องทางการซื้อหลายช่องทาง (x̅ = 4.73) ด้านการสร้างและนาเสนอลักษณะทางกายภาพคือ มีการออกแบบสถานที่หน้าร้าน ให้มีความประทับใจสะดวกในการใช้บริการ (x̅ = 4.55) ด้านกระบวนการคือ มีขั้นตอนการให้บริการ อื่น ๆ เช่น บริการลูกค้า การเติมสินค้าที่เหมาะสม (x̅ = 4.47) ด้านส่งเสริมการตลาดคือ มีช่องทาง การประชาสัมพันธ์ผ่านทางพนักงานขาย (x̅ = 4.46) และด้านบุคคลหรือพนักงานคือ พนักงานของ บริษัทมีการให้บริการที่สุภาพเรียบร้อย เป็นกันเอง (x̅ = 4.46) เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนแผนธุรกิจ ร้านค้าส่ง NP Store พบว่า มีอัตรา ผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์ที่น่าพึงพอใจเหมาะแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุน 5,500,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 668,157 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 19.75% ใช้ระยะเวลาในการคืนทุนทั้งสิ้น 4 ปี
This business plan is objective to study a possibility of the development on my family’s business which is NP store. The business is planned to make more profits by increasing of the circulation and the number of branches near my province. In addition, this project is about studying the customer’s behavior and how to manage the organization to systematically grow. This business plan analyzes markets and demand by asking 150 customers to do the questionnaires. Furthermore, the strong, weak points, opportunities, and obstacles of our business are analyzed how to improve them. According to Marketing Mix research (7P), most of customers focus on the best price from service which they have been served (x̅ = 4.71). In point of product, they want to have various kind of products to buy (x̅ = 4.68). They would to have more alternative ways to shop (x̅ = 4.73). In case of store, the customers suggest the store to be impressive and convenient for shopping (x̅ = 4.55). Moreover, a good filling the product in the shop is also concerned (x̅ = 4.47) and the cashiers should tell promotions to the customers as well (x̅ = 4.46). Last but not least, the customer assistant need to serve the customers politely and suitably (x̅ = 4.46). According to analysis of the possibility of the development on my family’s business, the amount of investment is 5,500,000 baht. There are satisfied profits in NP store which NPV is 668,157 bath and IRR is 19.75%. Meaning that, the number of investment is expected to return in 4 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
การเลือกซื้อสินค้า
การจัดการธุรกิจ
สินค้าอุปโภคบริโภค
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4262
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Papontee_thon.pdf2.76 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback