DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4240

Title: แผนธุรกิจชาเห็ดผสมสมุนไพร
Other Titles: Business Plan for Mushroom Mix Herb Tea
Authors: หยาดพิรุณ บุญซื่อ
Keywords: ชาเห็ดผสมสมุนไพรแม่โจ้
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจชาเห็ดผสมสมุนไพร ตราแม่โจ้ ในเขตหนองคาย ศึกษาแนวทางปัจจัยที่ทำให้ลูกค้าเกิดความพึงพอใจ ปัจจัยความชอบในผลิตภัณฑ์และสามารถสร้างผลกำไรให้กับธุรกิจเพิ่มขึ้นทุก ๆ ปี แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถาม จำนวน 100 คน โดยมีข้อการวิเคราะห์ ในปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจ พบว่าในหัวข้อผลิตภัณฑ์ผู้กรอกแบบสอบถามส่วนใหญ่นิยมในเรื่องส่วนผสมที่มีคุณภาพมากที่สุด มีระดับการตัดสินใจเฉลี่ยอยู่ที่ระดับมาก ในหัวข้อด้านราคาส่วนใหญ่นิยมในเรื่องราคาเหมาะสมเมื่อเทียบกับปริมาณมากที่สุด มีระดับการตัดสินใจเฉลี่ยอยู่ที่ระดับมาก ในหัวข้อด้านการจัดจำหน่ายส่วนใหญ่นิยมในเรื่องสถานที่จัดจำหน่ายเข้าถึงได้สะดวกมากที่สุด มีระดับการตัดสินใจเฉลี่ยอยู่ที่ระดับมาก ในหัวข้อด้านส่วนประสมทางการตลาดส่วนใหญ่นิยมในเรื่องมีการโฆษณาประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อต่าง ๆ มีระดับการตัดสินใจเฉลี่ยอยู่ที่ระดับมาก ในหัวข้อการเลือกบริโภคชาเห็ดผสมสมุนไพรผู้กรอกแบบสอบถามส่วนใหญ่นิยมเลือกซื้อชาเห็ดผสมสมุนไพรมีจำนวน 71 คน ร้อยละ 71 เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนทำแผนธุรกิจชาเห็ดผสมสมุนไพรแม่โจ้ พบว่าคุ้มค่าการลงทุนโดยใช้งบประมาณการลงทุน 2,930,000 บาท มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (Net Present Value) เท่ากับ 4,072,459 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 66.32% ระยะเวลาคืนทุน 1.327 ปี
This Business Plan have the objective to study the possibility of Mushroom Mix Herb Tea Meajo Business in Nongkhai, study the factors that make customers satisfied, product interest factor and it can make more profits every year. This business plan is to study the research to collect the data by use questionnaire 100 people. The topic are an analysis of marketing mix factors and factor affect to decision making. In the Product topic, most of the questionnaire favor “Quality ingredients” and it has average decision equal to 3.94 that is the most valuable translation. In the Price topic, most of the questionnaire favor “Reasonable price compared to quantity” and it has average decision equal to 4.20 that is the most valuable translation. In the distribution topic, most of the questionnaire favor “Conveniently accessible locations” and it has average decision equal to 4.17 that is the most valuable translation. In the marketing promotion topic, most of the questionnaire favor “Advertising through various media” and it has average decision equal to 4.16 that is the most valuable translation. Considering the feasibility of investing in Mushroom mix herb tea plan found that it is worth to invest with investment budget 2,930,000 bath, Net present value is 4,072,459 bath, internal rate of return is 66.32% and payback period is 1.327 year.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ชา
เครื่องดื่มสมุนไพร
ผลิตภัณฑ์สุขภาพ
การแปรรูปผลิตผลเกษตร
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4240
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yadpiroon.boon.pdf3.07 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback