DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4237

Title: การรับรู้ข้อมูลข่าวสาร ทัศนคติ และพฤติกรรม การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ ความสวยความงาม แบรนด์ บีซีเคร็ท ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perception of Information, Attitude and Behavior in Making Beauty Product Purchase Decision B-Secret Brand of Consumers in Bangkok
Authors: มาริสา กันจินะ
Keywords: ผลิตภัณฑ์ความสวยงาม
การรับรู้ข้อมูลข่าวสาร
ทัศนคติ
พฤติกรรม
การตัดสินใจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: เรื่อง “การรับรู้ข้อมูลข่าวสาร ทัศนคติ และพฤติกรรม การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ความสวยความงาม แบรนด์ บีซีเคร็ท ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการรับรู้ข้อมูลข่าวสารการตลาดแบบบูรณาการของผลิตภัณฑ์ความสวยความงาม รวมถึง ทัศนคติ และพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ความสวยความงาม กรณีศึกษาแบรนด์ บีซีเคร็ท ในเขตกรุงเทพมหานคร จากผลการศึกษาพบว่า ปัจจุบันกลุ่มลูกค้าได้ขยายวงกว้างและหลากหลายไปยังในกลุ่มผู้ชายที่เริ่มให้ความสำคัญและหันมาดูแลเอาใจใส่กับ ภาพลักษณ์ของตัวเองมากขึ้น กลุ่มเด็กที่กำลังก้าวเข้าสู่วัยรุ่นก็มีความเข้าใจ และรู้จักเลือกสรรสินค้า ที่เหมาะกับความต้องการของตัวเองมากขึ้น รวมทั้งกลุ่มผู้สูงวัยที่คาดว่าจะเพิ่มจำนวนต่อเนื่องขึ้นเรื่อย ๆ กลุ่มตัวอย่างได้ให้ความสำคัญการประชาสัมพันธ์โดยการให้สัมภาษณ์ของดาราไทยที่ใช้ผลิตภัณฑ์ ผู้ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ คือ ตนเองมากที่สุด ทัศนคติของการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของผลิตภัณฑ์ พบว่า การโฆษณาของผลิตภัณฑ์ทำออกมาได้น่าสนใจเป็นสิ่งที่น่าสนใจที่สุด มีการส่งเสริมการขายโดยการใช้เครือข่ายการสื่อสารทางอิเล็กทรอนิกส์ ด้วยการเพิ่มช่องทางการจัดจำหน่ายที่หลากหลาย เช่น ช่องทางออนไลน์ เป็นต้น สำหรับพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ พบว่า ข้อมูลผู้ใช้ในการซื้อผลิตภัณฑ์ประเภทครีมน้ำผึ้งป่า มีค่าใช้จ่ายในการซื้อผลิตภัณฑ์ แบรนด์ บีซีเคร็ท มากกว่า 1,000 บาทต่อครั้ง มีการสั่งซื้อผ่านตัวแทนจำหน่ายย่อยมากที่สุด จากการประเมินโครงการ พบว่า สามารถการดำเนินในการลงทุนต่อไป และจะเป็นการเติบโตในทิศทางบวกอย่างต่อเนื่อง
The purpose of studying the behavior of the perception of the integrated marketing information of the beauty products, including the attitudes and behaviors in the purchase of beauty products BC Secret brand in Bangkok. The result was that Nowadays, the customer group has expanded into a wide and diverse range of men who are beginning to focus and turn their attention to their own image more. The children who are stepping into adolescents have understanding. And know about product selection that is more suitable for your needs. Including the elderly group, that is expected to continuously increase. The sample group emphasized public relations by interviewing Thai stars using the product. The person who has the most influence on the product purchase decision is himself. The attitude of the integrated marketing communication of the products found that the advertisement of the products made interesting is the most interesting thing. There is a promotion using the electronic communication network. By increasing various distribution channels such as: online channels. As for the behavior of product purchasing decision, it was found that the data on users of buying wild honey cream products the cost of buying more than 1,000 baht of BC Secret brand products, most of them are purchased through small distributors. From the evaluation of the project, it is found that it can continue to invest in and will be a continuous positive growth.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) บัณฑิตวิทยาลัย สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต มหาวิทยาลัยกรุงเทพ ปีการศึกษา,2562
Subjects: ครีมถนอมผิว
การตัดสินใจ
ผู้บริโภค -- ทัศนคติ
Advisor(s): ศุภมณฑา สุภานันท์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4237
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Marisa_kanc.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback