DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4174

Title: แผนธุรกิจการจำหน่ายผลิตภัณฑ์น้ำผึ้งชันโรง ภายใต้แบรนด์ PEUNG JIEW
Other Titles: Business Plan for “PEUNG JIEW”
Authors: วุฒิพร เสาวคนธ์
Keywords: แผนธุรกิจ
แผนกลยุทธ์การผลิต
ปัจจัยแวดล้อมภายนอก
ปัจจัยแวดล้อมภายใน
business plan
production strategy plan
external environmental factors
internal environmental factors
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจการจำหน่ายผลิตภัณฑ์น้ำผึ้งชันโรง แบรนด์ PEUNG JIEW แผนกลยุทธ์การตลาด, การดำเนินงาน, การเงินและการลงทุน มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างแบรนด์ธุรกิจให้มีชื่อเสียง เป็นที่รู้จักของผู้บริโภคทั้งในประเทศและต่างประเทศ ให้มีธุรกิจที่ส่งเสริมสุขภาพ และอนุรักษ์สิ่งแวดล้อมมากขึ้น โดยรูปแบบของธุรกิจ การจำหน่ายผลิตภัณฑ์น้ำผึ้งชันโรง แบรนด์ PEUNG JIEW จะเป็นไปในลักษณะที่เป็นผู้ผลิตเอง ตั้งแต่กระบวนการเริ่มต้น เลี้ยงผึ้ง จนกระทั่งให้ผลิตผลออกมาเป็นน้ำผึ้ง แล้วนำน้ำผึ้ง รังผึ้งดังกล่าวไปแปรรูปเป็นผลิตภัณฑ์ต่างๆ แผนธุรกิจนี้ได้ทำการวิเคราะห์ทั้งปัจจัยแวดล้อมภายนอก ปัจจัยแวดล้อมภายใน การวางแผนการตลาด การจัดการองค์กรและบริหารทรัพยากรบุคคล รวมถึงแผนการดำเนินงาน แผนการเงิน และแผนการธุรกิจกรณีที่เกิดเหตุฉุกเฉินจนธุรกิจไม่สามารถดำเนินการต่อไปได้ จากการศึกษาวิจัยแผนธุรกิจดังกล่าว ทำให้ทราบว่าธุรกิจมีทั้งจุดแข็ง และจุดอ่อน โดยจุดแข็งของแผนธุรกิจประกอบด้วย มีบุคลากรที่มีความรู้ในการเพาะเลี้ยงและวิจัยผึ้งชันโรง น้ำผึ้งชันโรง (ผึ้งจิ๋ว) เป็นน้ำผึ้งที่มีคุณค่าทางโภชนาการสูงกว่าน้ำผึ้งทั่วๆไป และสามารถเพาะพันธุ์นางพญาได้ จึงทำให้สามารถควบคุมคุณภาพนางพญา และควบคุมปริมาณการผลิตได้ และสำหรับจุดอ่อน ได้แก่ รังของชันโรง (ผึ้งจิ๋ว) ปริมาณน้ำผึ้งที่ได้นั้นค่อนข้างน้อย และการเพาะพันธุ์ต้องใช้ระยะเวลายาวนานพอสมควร อย่างไรก็ดี การแก้ปัญหาในจุดอ่อนนั้น จำเป็นต้องอาศัยความรู้ความสามารถ และความคิดเห็นของจากหลายฝ่ายในธุรกิจ เพื่อให้ธุรกิจสามารถดำเนินการต่อไปได้ และจะต้องตระหนักถึงแผนธุรกิจในอนาคต ที่ประกอบไปด้วย บทสรุปสำหรับผู้บริหาร ประวัติโดยย่อของกิจการ การวิเคราะห์สถานการณ์ วัตถุประสงค์และเป้าหมายทางธุรกิจ แผนการตลาด แผนการจัดการและแผนกำลังคน แผนการผลิต/ปฏิบัติการ แผนการเงิน แผนการดำเนินงาน และแผนฉุกเฉิน
The objectives of the study were to create a business brand to be famous, it's well-known among consumers both domestically and internationally, in order to have more profits from the sale and to have a market share of businesses that promote health and protect the environment more the pattern of this business will be in the form of a producer. First, the beginning of the beekeeping process until the produce is honey, then bring honey in various products. This business plan has analyzed both external factors Internal environmental factors Marketing Planning Organization Management and Human Resources Management including operations plans, financial plans and business plans in the event of an emergency that the business is unable to proceed further. From the research show that the business has both strengths and weaknesses. The strengths of the business plan consist of there are personnel that are knowledgeable in culture and research of Chan bee. Speller and grammar checker English Honey is a honey that has a higher nutritional value than general honey and able to breed the queen therefore able to control the quality of the queen, and able to control the amount of production and for the weaknesses, such as the beehive's. The honey content is relatively small and breeding takes a long time, however, to solve the weaknesses need knowledge and ability and opinions from many parties in the business to enable the business to continue and must be aware of future business plans consisting of an executive summary. A brief history of the business situation analysis.
Description: การค้นคว่าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ณัฏฐชา พิบูลกุลพัฒน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4174
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vudhpron_s.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback