DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4163

Title: แผนธุรกิจสายสัญญาณอัพเกรดคุณภาพเสียงสำหรับหูฟัง Master Audio Cable แผนกลยุทธ์การตลาด, การดำเนินการ, การเงินและการลงทุน
Other Titles: Business Plan for Master Audio Cable
Authors: ธนโชติ เจริญทรัพย์
Keywords: สายอัพเกรดหูฟัง
สายสัญญาณ
สายหูฟัง
Upgrade Headphone Cable
Audio Cable
Headphone Cable
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Citation: ์None
Series/Report no.: None;None
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจแบรนด์ Master Audio Cable มีจุดประสงค์เพื่อนำไปใช้ประกอบการตัดสินใจการดำเนินธุรกิจและกำหนดกลยุทธ์ต่าง ๆ รวมไปถึงศึกษาวางแผนเรื่องการเงิน การลงทุน จุดคุ้มทุน และผลตอบแทนการลงทุน ของธุรกิจแบรนด์ Master Audio Cable โดยทำการศึกษาธุรกิจควบคู่กับการวิเคราะห์ปัจจัยต่าง ๆ ที่มีผลต่อการดำเนินธุรกิจ ประเมิณศักยภาพของธุรกิจ แบรนด์ Master Audio Cable รวมไปถึงการศึกษาสำรวจตลาดหูฟังพกพาในไทยและต่างประเทศ ธุรกิจแบรนด์ Master Audio Cable เป็นธุรกิจประเภทผลิตและจำหน่ายสินค้า โดยสินค้าคือสายอัพเกรดคุณภาพเสียงสำหรับหูฟังพกพาที่สามารถถอดเปลี่ยนสายสัญญาณได้ สินค้าจาก แบรนด์ Master Audio Cable ถูกออกแบบอย่างประณีตบรรจงให้ตอบสนองความต้องการของกลุ่มผู้ใช้งานในตลาด และมีการใช้เทคโนโลยีการเชื่อมแบบพิเศษเพื่อสร้างความแตกต่างจากสินค้าในท้องตลาด ชิ้นส่วนต่าง ๆ ของสินค้าถูกออกแบบจากผู้เชี่ยวชาญ สั่งทำขึ้นใหม่จากช่างผู้ชำนาญการ รวมไปถึงการใช้วัสดุจากแบรนด์เครื่องเสียงที่ได้การยอมรับในต่างประเทศมาเป็นส่วนประกอบ จากการศึกษาข้อมูลและวิเคราะห์ส่วนผสมต่าง ๆ ในการดำเนินธุรกิจทำให้ทราบว่าตลาดสายอัพเกรดหูฟังในตลาดมีประสิทธิภาพเพียงพอต่อการลงไปดำเนินธุรกิจ โดยเฉพาะตลาดในต่างประเทศที่มูลค่าทางการตลาดสูง แต่ตัวสินค้าต้องมีความแตกต่าง มีคุณภาพสูง ตอบโจทย์กลุ่มลูกค้า ราคาสมเหตุสมผล และมีแบรนด์ที่น่าเชื่อถือ จากการนำปัจจัยต่าง ๆ มาวิเคราะห์ทำให้ได้ข้อสรุปว่าธุรกิจแบรนด์ Master Audio Cable จำเป็นต้องใช้เงินลงทุนทั้งสิ้นจำนวน 2,000,000 บาท โดยสมมติฐานทางการเงินจะใช้ระยะเวลาคืนทุนมากกว่า 5 ปี ในกรณีที่ขายสินค้าได้จำนวน 257 – 270 เส้นต่อปี ฉะนั้นทำให้ทราบว่าถ้าหาต้องการระยะเวลาคืนทุนที่สั้นกว่า 5 ปี ทางแบรนด์ Master Audio Cable จำเป็นต้องปรับเปลี่ยนแผนกลยุทธ์ทางการตลาด กลยุทธ์ทางด้านราคาใหม่ เพื่อให้เพิ่มยอดขายที่มากขึ้นในแต่ละปี
Manipulating the Master Audio Cable business plan is intended to be used to make business decisions and formulating strategies including financial planning, investment, breakeven point and returns on investment by conducting a business study together with analyzing various factors that affect business operations, assessing the business potential of the Master Audio Cable brand, including a study of the portable headphones market in Thailand and abroad. The Master Audio Cable is a manufacturing and distributing business. The product is a sound quality upgrade cable for portable headphones which can be replaced with a signal cable. Products from the Master Audio Cable are delicately designed to meet the demand in the market, further a special fusing technology that is used to differentiate the products in the market. Various parts of the product are designed by an expert and reorder from an experienced technician including using of materials from audio brand that are recognized worldwide as components. From studying data and analyzing various factors in the business operations, known that the headphone upgrade market is effective enough to run into business, especially the overseas market with high market value. However, the products must be unique, high-quality, reasonable price also respond to the customer demand and have a trustworthy branding. In sum, it is concluded that the Master Audio Cable requires a total investment of 2,000,000 baht. With financial assumption, a payback period of more than 5 years will be consumed if 257 - 270 cables can be sold per year. Therefore, known that if we need a payback period that is shorter than 5 years, our brand needs to adjust marketing strategy and price strategy in order to increase more sales volume each year.
Description: การศึกษาค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
หูฟัง
การตัดสินใจ
หูฟัง -- การตัดสินใจ
หูฟัง -- การลงทุน
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4163
ISSN: None
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanachoti_char.pdf2.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback