DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4153

Title: แผนธุรกิจเช่าชุดแต่งงาน: กรณีศึกษาแผนธุรกิจ การตลาด
Other Titles: Business plan for Smile in Love Wedding: Marketing plan
Authors: Li Jing Miao
Keywords: แผนธุรกิจ
แผนการตลาด
Issue Date: 2561
Publisher: มหาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำเพื่อกำหนดเป้าหมายกำหนดกรอบความคิดเพื่อช่วยเป็นแนวทางในการ (1) เพื่อเตรียมความพร้อมในการเป็นผู้ประกอบการใหม่ (2) เพื่อศึกษาโอกาสในการดำเนินธุรกิจและความเป็นไปได้ในการดำเนินโครงการลงทุน (3) เพื่อคำนวณความคุ้มค่าในการลงทุน และ (4) เพื่อให้ผู้ประกอบการจัดลำดับความคิดก่อนการเตรียมความพร้อมเพื่อเริ่มประกอบธุรกิจ ผลการศึกษาพบว่า ธุรกิจเช่าชุดแต่งงานใความแข่งขันสูง มีคู่แข่งจำนวนมาก การเพิ่มยอดขายและการทำตลาดเป็นสิ่งสำคัญหากจะอยู่รอด ผู้ประกอบการจำเป็นต้องเตรียมความพร้อมในโครงการ ด้านการส่งเสริมการขายด้วยการสมัครสมาชิก การรประชาสัมพันธ์ทางสื่อออนไลน์ พัฒนาบุคลากรด้านความรู้ของสินค้า การหาแหล่งวัตถุดิบเพิ่มเติม ฯลฯ ด้านผลประกอบการ เริ่มต้นลงทุนในโครงการ 6,820,340 บาท โดยเป็นส่วนของเรื่องเจ้าของทั้งหมด คาดการณ์ว่าจะมีกำไรสุทธิในปีแรก 50,000,000 บาท มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) 81,590,193.47 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) 33% และมีระยะเวลาคืนทุนของโครงการที่ 2 ปี
This business plan is created to define the goal, set the framework to help guide the way (1) To prepare for new entrepreneurs (2) to study business opportunities and feasibility of implementing investment projects (3) to calculate investment value and (4) To allow entrepreneurs to prioritize their ideas before preparing to start a business. The results of the research found that The wedding dress rental business is highly competitive. There are many competitors. Sales and marketing are important if they survive. Entrepreneurs need to prepare for the project. In terms of promotion by subscribing Online media publicity Personnel development in product knowledge Finding additional sources of raw materials, etc. Performance Start investing in the project 6,820,340 baht as part of the owner. All are expected to have a net profit in the first year. 50,000,000 baht With a net present value (NPV) 81,590,193,47 Baht Internal rate of return (IRR) 33% and payback period of the project at 2 years
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ชุดแต่งงาน
การตลาด
ชุดแต่งงาน -- การตลาด
Advisor(s): ณัฏฐชา พิบูลกุลพัฒน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4153
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
LiJing_Miao.pdf5.06 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback