DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4148

Title: แผนธุรกิจครีมกันแดด บริษัท กลอสเรย์
Other Titles: Business plan for sunscreen business “Grosle” company
Authors: ภัสศิกานต์ วิจิตรเจริญขวัญ
Keywords: แผนธุรกิจ
ครีมกันแดด
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: โอกาสในการสร้างธุรกิจในปัจจุบันตลาดผลิตภัณฑ์กันแดดในประเทศไทย มีอัตราการเติบโตอย่างต่อเนื่องในทุกๆปี บริษัทได้เริ่มดำเนินธุรกิจ ภายใต้ชื่อ บริษัทกลอสเรย์ สกินแคร์ จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2018 สร้างแบรนด์ที่มีชื่อว่า Grosle บริษัทได้มองเห็นถึงโอกาสทางธุรกิจโดยเห็นภาพค่อนข้างชัดเจนว่า โดยผู้บริโภคเริ่มเห็นถึงปัญหาหรือหันมาให้ความใส่ใจกับเรื่องผิวมากขึ้น และสมัยนี้ผู้คนส่วนใหญ่เริ่มให้ความสนใจในเรื่องของผลิตภัณฑ์ที่ไร้สารเคมีกันมากขี้น เราจึงทำผลิตภัณฑ์โดยใช้เทคโนโลยีผสมผสานคุรค่าจากสารสกัดจากธรรมชาติและสมุนไพรที่ช่วยฟื้นฟูบำรุงผิวโดยใช้สารเคมีที่เป็นอันตรายกับผิว แผนการตลาดของเราจะเน้นกลุ่มผู้บริโภคที่นิยมผลิตภัณฑ์กันแดดจากธรรมชาติ เป็นกลุ่ม ผู้บริโภคเพศหญิงอายุ 18 ปีขึ้นไป มีรายได้ต่อเดือน 20,000 บาทขึ้นไป มีความกังวลปัญหาของผิวพรรณเรื่องความหมองคล้ำ ริ้วรอยเหี่ยวย่น ใช้ผลิตภัณฑ์ที่มีสารสกัดจากธรรมชาติอยู่เป็นประจำและเชื่อว่าสารสกัดจากธรรมชาติมีความปลอดภัย มากกว่าผลิตภัณฑ์ที่ผลิตจากสารเคมีกลุ่มผู้บริโภคที่นิยมการออกกำลังกายกลางแจ้งและต้องการผลิตภัณฑ์กันแดดที่มีค่า spf50+ และกลุ่มผู้บริโภคที่ชอบการดูแลตนเอง และรักสุขภาพผิว เป็นกลุ่มผู้บริดภคที่นิยมการใช้ผลิตภัณฑ์กันแดดเป็นประจำอยู่แล้ว Grosle จึงผลิต Non-Chemical Sunscreen ที่เป็นสูตรแรกของโลกที่เน้นสารสกัดจากสมุนไพรอย่างขมิ้นชันที่ลดการระคายเคืองของผิวหน้า สามารถป้องกันแสง UVA/UVB และปกป้องผิวจากมลภาวะแวดล้อม อีกทั้งเรายังใช้นวัตกรรม Nano=Encapsulation ที่ช่วยคงประสิทธิภาพของครีมกันแดดให้อยู่ในผิวยาวนานถึง 8 ชั่วโมง และมีประสิทธิภาพในการป้องกันแสงสีฟ้าที่อยู่บนจอคอมพิวเตอร์หรือสมาร์ทโฟน ทำให้ผิวกลับมาอ่อนเยาว์และลดริ้วรอยเหี่ยวย่นที่เกิดจากแสงสีฟ้าได้เป็นอย่างดี
There is the opportunity to create a new business for the sunscreen products in Thailand which has a continuous growth rate every year. Our company ,Glossy Skin Care Co., Ltd., has started the business in 2018. We created a brand called Grosle. Nowadays, the consumer starts to concern more in skin care products especially for non-chemicals type. So, we create the product revitalizing the skin by using technology with the combination of natural & herbal extract without harmful chemicals. Our marketing plan targets in the consumers who prefer the natural sunscreen products with the age of 18 years and above having the monthly income of 20,000 baht up. We focused in target consumers in various groups which are consumers who concern in dullness and wrinkles and who always use products from natural extracts since they believed that natural extracts are safer than chemical products. Consumers, who like the outdoor activities, require the SPF 50+ sunscreen for UV protection. Consumers who likes to take good care of themselves and nourish their skin. All these groups regular use sunscreen as daily basis. Grosle produces non-chemical sunscreen, the first in the world, using curcumin extracts from which can reduce skin irritation, able to protect the skin from UVA / UVB light and pollutants. In addition, we also use Nano-Encapsulation technology which can prolong the effectiveness of sunscreen to protect skin for up to 8 hours which can help to protect the skin from blue light which is from computer screen or smartphone. With this result, this can enhance skin rejuvenation and reduce the wrinkles caused by the blue light as well.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เครื่องสำอางสมุนไพร
สารกันแดด
ครีมถนอมผิว
Advisor(s): ณัฏฐชา พิบูลกุลพัฒน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4148
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
patsikarn_wijit.pdf2.97 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback