DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4126

Title: การสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการของรถยนต์ฮอนด้าบนเครือข่ายสังคมออนไลน์ เฟซบุ๊ก แฟนเพจ: Honda Thailand
Other Titles: Integrated Marketing Communication of Honda Cars on Social Network Facebook Fan Page: Honda Thailand
Authors: วรากร อัศวเริงยุทธ
Keywords: การสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการ
เฟซบุ๊ก แฟนเพจ
Honda Thailand
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการสื่อสารทางการตลาดของรถยนต์ฮอนด้า บนเครือข่ายสังคมออนไลน์เฟซบุ๊ก แฟนเพจ: Honda Thailand วัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษา วิธีการสื่อสารแบบบูรณาการของรถยนต์ฮอนด้า และ 2) เพื่อศึกษาปฏิกิริยาตอบกลับของผู้รับสาร ต่อการนำเสนอเนื้อหาบนเฟซบุ๊ก แฟนเพจ Honda Thailand โดยศึกษาผ่านทางปฏิกิริยาตอบกลับ ของผู้รับสารต่อการนำเสนอเนื้อหาบนเฟซบุ๊ก แฟนเพจ Honda Thailand โดยการวิจัยในครั้งนี้ เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) ในรูปแบบการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) ผู้วิจัยเลือกเก็บข้อมูลผ่านการวิเคราะห์เนื้อหา โดยเก็บข้อมูลจากเนื้อหาหรือ Content จากข้อมูล 81 โพสต์ ตั้งแต่วันที่ 1 มกราคม 2562 ถึงวันที่ 31 มีนาคม 2562 บนเพจเฟซบุ๊ก Honda Thailand เพื่อนำมาบันทึกลงรหัสสำหรับวิเคราะห์เนื้อหา (Coding Sheet) โดยทำเป็นตารางเพื่อ ศึกษารูปแบบและจำนวนของเนื้อหาพร้อมกับนำแนวคิดและทฤษฎีที่เกี่ยวข้องมาใช้เป็นแนวทาง ในการวิเคราะห์ข้อมูล โดยมีขั้นตอนการเก็บข้อมูลเชิงคุณภาพประกอบด้วยการวิเคราะห์ 3 ขั้นตอน ประกอบด้วย 1) การลดทอนข้อมูล (Data Reduction) 2) การจัดรูปแบบข้อมูล (Data Display) 3) การร่างข้อสรุปและการยืนยัน (Conclusion Drawing and Verification) จากนั้นทำการ วิเคราะห์ข้อมูลตามแนวคิดทฤษฎีที่เกี่ยวข้อง ผลการศึกษาพบว่า รูปแบบการสื่อสารแบบบูรณาการบนเฟซบุ๊ก แฟนเพจ Honda Thailand มี 5 รูปแบบดังต่อไปนี้ 1) การโฆษณา 2) การส่งเสริมการขาย 3) การตลาด เชิงกิจกรรมและประสบการณ์ 4) การประชาสัมพันธ์และการให้ข่าวสาร และ 5) การตลาดที่มี การโต้ตอบกันบนสื่อออนไลน์ และจากการวิเคราะห์รูปแบบเนื้อหาที่ปรากฏบนเฟซบุ๊ก แฟนเพจ Honda Thailand มากที่สุด ได้แก่ การประชาสัมพันธ์และการให้ข่าวสาร และสำหรับรูปแบบเนื้อหา ที่มีคนเข้ามาแสดงปฏิกิริยาตอบกลับแบบ Like Comment และ Share เฉลี่ยมากที่สุด ได้แก่ การโฆษณา
The purpose of this research is to study the marketing communication of Honda cars on social networks. Facebook Fanpage: Honda Thailand. The objective is 1) To study the integrated communication methods of Honda cars. And 2) To study the reaction of the recipients to the content presentation on Facebook fanpage, Honda Thailand by studying through the reaction of the recipients to the content presentation on Facebook fanpage Honda Thailand by this research is qualitative research (QR) in a content analysis (CA), The researcher collected data through content analysis. By collecting data from content or content from 81 posts until 1 January 2019 to 31 March 2019 on the Facebook page Honda Thailand to record the code for content analysis (Coding Sheet) by making a table to Study the form and amount of content together with the relevant concepts and theories as a guideline for data analysis. By the quality data collection process consists of 3 analysis steps is 1. Data Reduction 2. Data Display 3. Conclusion Drawing and Verification then analyze the data according to the relevant theoretical concepts. The study result indicated that the integrated communication form on Facebook fanpage, Honda Thailand, has 5 types as follows: 1) Advertising. 2) Sales promotion. 3) Activity marketing and experience. 4) Public relations and giving News. 5) Marketing that is interactive on online media and from the analysis of the content format that appears on the Facebook page of the Honda Thailand fan page, The most is Public relations and news. For the content types that people come to show the response like, comment and share the most, which is advertising.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: รถยนต์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
การสื่อสารทางการตลาด
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4126
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Varakorn_Asaw.pdf3.48 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback