DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4114
|
Title: | การสร้างสรรค์รายการออนไลน์และกลยุทธ์การสื่อสารของรายการตามใจตุ๊ด |
Other Titles: | Online program production of Tam Jai Tud Show |
Authors: | โสภณัฐ จาบทอง |
Keywords: | การสร้างสรรค์ รายการออนไลน์ กลยุทธ์การสื่อสาร รายการตามใจตุ๊ด |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสร้างสรรค์การผลิตรายการออนไลน์ของรายการตามใจตุ๊ด โดยการวิจัยครั้งนี้ผู้วิจัยได้เลือกใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) ในการเก็บรวบรวมข้อมูล โดยศึกษาการสร้างสรรค์รายการออนไลน์และกลยุทธ์การสื่อสารของรายการตามใจตุ๊ด ผู้วิจัยใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหารายการ จำนวน 10 ตอนที่ออกอากาศ ตั้งแต่เดือนกรกฎาคมถึงเดือนธันวาคม พ.ศ. 2562 และข้อมูลการสัมภาษณ์จากรายการแฉ ออกอากาศในช่อง GMM25 เมื่อวันที่ 20 มกราคม 2562
ผลการศึกษา พบว่า ผู้ผลิตรายการมีแนวคิดการสร้างสรรค์และกระบวนการสร้างสรรค์รายการทั้งหมด 4 ขั้นตอน ดังนี้ 1) การวางแผนก่อนการผลิตรายการ 2) การเตรียมการผลิตรายการ 3) การถ่ายทำ 4) กระบวนการหลังผลิตรายการ และผู้ผลิตรายการใช้กลยุทธ์การสื่อสารโดยการใช้การตลาดเชิงเนื้อหา เพื่อเพิ่มความน่าสนใจ และสร้างสรรค์เนื้อหาให้มีความโดดเด่น แตกต่างจากรายการอื่น ๆ โดยใช้พิธีกรที่มีเอกลักษณ์ประจำตัวเป็นตัวหลักในการดำเนินรายการ ทำให้ผู้ที่รับชมเกิดการจดจำและเกิดแรงดึงดูดในการรับชมรายการ ทั้งนี้ก่อนออกอากาศรายการ จะมีตัวอย่างรายการที่ดึงดูดความสนใจเผยแพร่ก่อนเพื่อกระตุ้นให้ผู้ชมมาดูรายการในตอนต่อไป This research had the objective to study online program production of
Tam Jai Tud show. In this research, the researched applied Qualitative Research
in collecting the data by studying online program production and communication strategy of Tam Jai Tud show. The researcher used program analysis method for 10 aired episodes from July to December, 2019 and interview information from Chae Show which was aired at GMM25 on 25 January, 2019.
From the study, it was found that the program producer had creative thinking and creative process in 4 steps as follows. 1) planning before producing the program 2) program production preparing 3) shooting 4) process after program production
and program producer used communication strategy by using content marketing
to increase interesting feature and the content was created to have an outstanding point and different from other programs. This was done by host with personal identity in the program operation which made viewers to remember and to be attracted to viewing the programs. Before airing the program, there would be an interesting teaser to attract the interest of people and stimulate people to come
and watch the next episode. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561 |
Subjects: | การวางแผนการสื่อสาร ช่องทางการสื่อสาร การผลิต วีดิทัศน์บนอินเทอร์เน็ต |
Advisor(s): | มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4114 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|