DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4105

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลในธุรกิจพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ กรณีศึกษาบริษัท เซ็นทรัล เจดี คอมเมิร์ซ จำกัด
Other Titles: Digital marketing communication strategies in E-Commerce business A case study of Central JD Commerce
Authors: กนกอร ไหล่บุญญานุภาพ
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
การเปิดรับข่าวสาร
การซื้อสินค้าออนไลน์
บริษัทเซ็นทรัล เจดี คอมเมิร์ซ จำกัด
JD Central
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของบริษัทเซ็นทรัล เจดี คอมเมิร์ซ จำกัด 2) เพื่อศึกษามุมมองและความต้องการของผู้บริโภคที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสารการตลาดดิจิทัลของบริษัท เซ็นทรัล เจดี คอมเมิร์ซ จำกัด การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ ใช้การสัมภาษณ์เชิงลึกจากกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้บริหารที่มีหน้าที่เกี่ยวข้องในด้านการตลาดและการสื่อสารการตลาดออนไลน์ของบริษัท เซ็นทรัล เจดี คอมเมิร์ซ จำกัด จำนวน 2 คน และ ผู้บริโภคที่เคยสั่งซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านเว็บไซต์หรือแอปพลิเคชันของบริษัท เซ็นทรัล เจดี คอมเมิร์ซ จำกัด จำนวน 10 คน ผลการวัจัยพบว่ากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของบริษัทเซ็นทรัล เจดี คอมเมิร์ซ จำกัด คือต้องตอบโจทย์ลูกค้าด้วยความรวดเร็ว สร้างความเชื่อมั่นผ่านความจริงใจ ทั้งการรับประกันสินค้าที่ได้จะเป็นของจริง การส่งมอบของที่รวดเร็วมีคุณภาพ ด้านผู้บริโภคส่วนใหญ่เริ่มต้นใช้บริการซื้อสินค้าออนไลน์จากความสะดวกสบาย และให้ความสำคัญกับการบริการ การส่งที่รวดเร็ว ปลอดภัย ความน่าเชื่อถือ และโปรโมชั่นต่าง ๆ โดยผู้บริโภคมีหลากหลายช่องทางในการเปิดรับข่าวสาร การติดต่อ และรับข้อมูลโปรโมชั่นที่น่าสนใจจากบริษัทเซ็นทรัล เจดี คอมเมิร์ซ จำกัด คำสำคัญ: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัล, การเปิดรับข่าวสาร, การซื้อสินค้าออนไลน์, ผู้บริโภค, บริษัทเซ็นทรัล เจดี คอมเมิร์ซ จำกัด
The study had two objectives 1) to study digital marketing communication strategies of Central JD Commerce, and 2) to examine consumer's perspectives and their needs relating digital marketing communication of Central JD Commence. This research was qualitative, using in-depth interviews with two management officers from Central JD Commerce and 10 consumers of Central JD Commerce who purchased via both website and application. The results showed that those digital marketing communication strategies of Central JD Commerce was that the company could respond with quick service, build trust through sincerity, guarantee by providing official store authenticity to its consumers and efficient logistic systems. From consumers' views, they indicated that online purchasing makes them convenient and paid attention on value on services; efficient logistics, safety, trustworthy and promotional campaign. Consumers received news, campaign from Central JD Commerce by various channels. Keywords: Digital marketing communication strategies of E-Commerce business, Media Exposure, Online purchasing, Consumers, Central JD Commerce Co., Ltd
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562 Independent Study (M.Com.Arts)--Digital Marketing Communication, Graduate School, Bangkok University, 2019
Subjects: การเลือกซื้อสินค้า
การซื้อสินค้า
การซื้อสินค้าทางไกล
การตลาด
การสื่อสารทางการตลาด
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4105
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanok-on_laib.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback