DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4059

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้อสินค้ากล้องวงจรปิดผ่านสังคมออนไลน์: กรณีศึกษา บริษัท แนฟโก้ เทค จำกัด
Other Titles: The factors influencing the decision to purchase closed-circuit televisions via social media: Case study Nafco Tech Company Limited
Authors: ระวี สหวัฒน์
Keywords: สื่อสังคมออนไลน์
พฤติกรรมการเปิดรับสื่อ
พฤติกรรมการซื้อ
ปัจจัยการสื่อสารการตลาด
กล้องวงจรปิด
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเชิงคุณภาพเรื่องนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับข้อมูลจากสื่อสังคมออนไลน์ พฤติกรรมการซื้อกล้องวงจรปิด และปัจจัยที่มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้อกล้องวงจรปิดผ่านสังคมออนไลน์ของลูกค้าบริษัท แนฟโก้ เทค จำกัด โดยทำการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยวิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) ลูกค้าที่เคยซื้อกล้องวงจรปิดผ่านสังคมออนไลน์ของบริษัท แนฟโก้ เทค จำกัด มาแล้วไม่ต่ำกว่า 3-4 ครั้ง จำนวน 10 คน ผลการศึกษาพบว่า ลูกค้าส่วนใหญ่มีพฤติกรรมการเปิดรับสื่อออนไลน์ทุกวัน เฉลี่ยอยู่ที่ 7 ชั่วโมงต่อวัน และใช้งานผ่านช่องทาง Line เป็นหลัก รองลงมา คือ Facebook แต่จะใช้ Google ในการค้นหาข้อมูลที่ต้องการ โดยส่วนใหญ่ซื้อกล้องวงจรปิดผ่านสื่อสังคมออนไลน์มากที่สุด คือ ตลาดออนไลน์ (Marketplace) รองลงมา คือ Line จำนวนในการซื้อกล้องวงจรปิด คือ 1-16 ตัวต่อครั้ง สำหรับปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อกล้องวงจรปิดผ่านสื่อสังคมออนไลน์นั้น คือ โปรโมชั่น รีวิวของร้านค้า บริการหลังการขาย และปัจจัยอื่น ๆ ได้แก่ ความสะดวกในการซื้อสินค้าได้ตลอด 24 ชั่วโมง ช่องทางการชำระเงินแบบเก็บเงินปลายทาง และความรวดเร็วในการจัดส่งสินค้า
This qualitative research aims to study behaviors of information exposure from social media, CCTV buying behaviors, and factors influencing the decision to purchase CCTVs via online community of Nafco Tech Company Limited customers. It collects data with in-depth interviews of Nafco Tech's ten customers who have purchased CCTV via online social network at least three to four times. The study indicates that most of the customers access social media every day with an average of seven hours per day and mainly use Line, followed by Facebook. However, they use Google to find information as needed, and most of them also purchase CCTV via Marketplace, followed by Line. The number of CCTVs purchased is one to sixteen per each purchase. The factors that influence the decision to purchase CCTVs via social media include sales promotion, store reviews, after-sales service, and other factors, such as the convenience of 24/7 online shopping and quickness of delivery.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การตัดสินใจ
สื่อสังคมออนไลน์
การจัดการขาย
โทรทัศน์วงจรปิด
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4059
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ravee_saha.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback