DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4037

Title: แผนธุรกิจน้ำมันเมล็ดแฟลกซ์ออร์แกนิค ตราครูดิโน่
Other Titles: Business Plan for Organic Flaxseed Oil Crudigno Brand
Authors: วิชาญ อาฮูยา
Keywords: ออร์แกนิค
น้ำมันเพื่อสุขภาพ
เมล็ดแฟล็กซ์
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทำการขยายตลาดน้ำมันเมล็ดแฟลกซ์ออร์แก นิคซึ่งเป็นกลุ่มในน้ำมันเพื่อสุขภาพ ซึ่งแผนธุรกิจนี้ได้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทสินค้านำเข้าโดยมีการนำเข้าจากประเทศอิตาลีโดยวิธีในการจัดทำแผนนั้น คือการวิเคราะห์ธุรกิจโดยทั้งปัจจัยแวดล้อมและวิเคราะห์การแข่งขัน โดยการวิจัยครั้งนี้ได้ใช้การศึกษาเชิงคุณภาพ โดยมีการสัมภาษณ์ผู้เชี่ยวชาญในตลาดอาหารอิตาลี กลุ่มลูกค้าประจำและลูกค้าที่มีศักยภาพโดยมีการลงลึกในคำถามที่ต่างกันไปเพื่อให้ทราบถึงข้อมูลที่ชัดเจนของผู้บริโภคเพื่อสามารถนำไปเป็นกลยุทธ์ขยายตลาดได้อย่างตรงกลุ่มเป้าหมาย ผลการศึกษาพบว่าน้ำมันเมล็ดแฟลกซ์ควรมีการขยายไปยังร้านที่เป็นออร์แกนิคมากขึ้นโดยปัจจุบันมีการจำหน่ายผ่านทางช่องทางออนไลน์และโมเดริน์เทรดโดยมีอยู่ประมาณ 30 สาขา และจะมีการขยายมากขึ้นกว่า 50 สาขาภายใน 2 ปี ทางด้านการเงินด้วยผลตอบแทนจากการลงทุนด้วยเงินลงทุน 1,500,000บาท โดยมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เป็นบวก และมีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) สูงกว่าต้นทุนของเงินทุนของกิจการโดยมีระยะเวลาคืนทุน (Payback Period) ไม่เกิน 2 ปี ซึ่งกิจการสามารถสร้างผลตอบแทนได้ในระดับที่ดี
This business plan is intended to expand the organic flax seed oil market, which is a group in healthy oils. Which this business plan has been prepared for the business of import products which are imported from Italy by means of the plan Ie business analysis by both environmental factors and competitive analysis This research used qualitative studies. By interviewing experts in the Italian food market rregular customer groups and potential customers with deep insight into different questions in order to know the clear information of the consumers to be able to be used as a strategy to expand the market directly to the target group. The results showed that flax seed oil should be expanded to more organic stores, which are currently being sold through online channels and moderately traded, with about 30 branches and will be Expand more than 50 branches within 2 years. Financial with an investment return of 1,500,000 baht with a positive net present value (NPV) And the internal rate of return (IRR) is higher than the cost of the business's capital with a payback period (Payback Period) Not more than 2 years, which the company can generate returns at a good level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
น้ำมันลินซีด
ผลิตภัณฑ์จากธรรมชาติ
ผลิตภัณฑ์สุขภาพ
Advisor(s): รพีสร เฟื่องเกษม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4037
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vishal_ahuj.pdf7.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback