DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4032

Title: การศึกษาปัจจัยการสื่อสารการตลาดบูรณาการที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อ Cleansing water product ของผู้หญิง Gen Y ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Integrated marketing communication factors that affect the purchasing decisions cleansing water product of Gen Y women in Bangkok
Authors: สัณฐิตา พิมพ์หิรัญ
Keywords: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ
การตัดสินใจซื้อ
Cleansing water product
ผู้หญิง Gen Y
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยการสื่อสารการตลาดบูรณาการที่มีผลต่อ การตัดสินใจซื้อ Cleansing Water Product ของผู้หญิง Gen Y ในกรุงเทพมหานคร การวิจัยนี้เป็น การวิจัยเชิงสำรวจ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่ใช้ Cleansing Water Product ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 440 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ข้อมูล ได้แก่ การวิเคราะห์ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน T-test และ One-way ANOVA ผลการวิจัย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ มีอายุระหว่าง 18-32 ปี สำเร็จการศึกษา ในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001- 30,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยการสื่อสารการตลาดบูรณาการมีผลต่อการตัดสินใจ ซื้อ Cleansing Water Product ของผู้หญิง Gen Y ในกรุงเทพมหานคร ในขณะเดียวกันผู้หญิงที่มี อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน มีพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกซื้อ Cleansing Water Product แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการในการเลือกซื้อ Cleansing Water Product ที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และปัจจัยการสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกซื้อ Cleansing Water Product ที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research targeted to study the effects of integrated marketing communications factors on decision to buy cleansing water product among gen Y women living in Bangkok. The study employed questionnaire-based research as the research method and 440 questionnaires were distributed to those who were using cleansing water product and living in Bangkok. The data was analyzed by using percentage, mean, standard deviation, T-test, and One-way ANOVA. Most of the respondents were aged between 18 and 32 years old. They received bachelor degree, were hired as employees in private companies and earned average salary of 20,001–30,000 Baht per month. The result of this research was that demographic profiles and integrated marketing communication factors influenced on the decision to buy cleansing water product among gen Y women in Bangkok. The result also revealed that the females who had differences in age, marital status, education, occupation and monthly income had disparities in purchasing decision to buy cleansing water product at a statistical significance of 0.05. Likewise, the respondents whose demographic factors were different had the differences in the integrated marketing communications factors to buy cleansing water products at a statistical significance of 0.05. Last but not least, the different decision behaviour to buy cleansing water product was indicated by the differences in integrated marketing communications factors at the statistical significance of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: เจนเนอเรชันวาย
สตรี
การตลาด -- การตัดสินใจ
ผิวหนัง -- การดูแลและสุขวิทยา
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4032
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
santhita.pimh.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback