DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4028

Title: แนวทางการสื่อสารและขั้นตอนการทำงานของฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล กรณีศึกษาบริษัท Hakuhodo(Bangkok) จำกัด
Other Titles: A case study on communication guidelines and work process in a creative digital advertising agency, Hakuhodo (Bangkok) Co., Ltd
Authors: พิริยะ ชูแก้วงาม
Keywords: ฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณา
แนวทางการสื่อสาร
สื่อดิจิทัล
Creative
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่องนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1)แนวทางการสื่อสารของฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัลของบริษัท Hakuhodo (Bangkok) จำกัด 2)ขั้นตอนการทำงานของฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล 3)ปัญหาและแนวทางแก้ไขปัญหาที่เกิดจากการสื่อสารและการทำงานของฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ รวบรวมข้อมูลโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้บริหารและพนักงานฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัลจำนวน 6 ท่าน สัมภาษณ์ท่านละไม่ต่ำกว่า 2 ชั่วโมง ผลการวิจัยพบว่า 1) แนวทางการสื่อสารฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัลมีทั้งเป็นทางการและไม่เป็นทางการ ส่วนใหญ่เป็นการพูดคุยแบบไม่เป็นทางการ โดยการสื่อสารแบบซึ่งหน้าและใช้การสื่อสารผ่านอีเมล มีข้อมูลข่าวสารจากบนลงล่าง จากล่างขึ้นบน แนวนอน แบบไขว้ และแบบเครือข่าย 2) ขั้นตอนการทำงานของฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล มี 3 ขั้นตอนคือ การทำงานก่อนการสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัลคือการรับคำสั่งงานจากลูกค้า การทำงานระหว่างการสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล คือการหาสิ่งที่กลุ่มเป้าหมายสนใจ ประสานงานกับฝ่ายต่าง ๆ ในบริษัทเพื่อกำหนดวัตถุประสงค์และขั้นตอนหลังการวางแผนสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล คือ ไปขายงานกับลูกค้าและติดตามผลพร้อมแก้ไขปรับปรุงการสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล 3) ปัญหาในการทำงานของฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล มีสองประเภทคือ ปัญหาที่เกิดจากภายในฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล คือ ลูกค้าให้เวลาในการทำงานน้อย ส่วนปัญหาที่เกิดขึ้นจากภายนอกฝ่ายสร้างสรรค์งานโฆษณาทางสื่อดิจิทัลคือลูกค้าแก้งานบ่อยครั้ง แนวทางแก้ไข คือ สร้างความเข้าใจระหว่างลูกค้ากับฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณา
The objectives of this research are to study on 1) Communication guidelines in a creative digital advertising agency, Hakuhodo (Bangkok) Co., Ltd. 2) Work process in a creative digital advertising agency 3) Obstacles and solutions to problems arising from communication and work in a creative digital advertising agency, this research is a qualitative study conducting an in-depth interview with 6 different positions of employees in a creative digital advertising agency, interview at least 2 hours per person. As results, 1) Both formal and informal communication are 2 primary types of communication guidelines in a creative digital advertising agency. Mostly, informal communication has been used for face-to-face interaction and email from downward, upward, horizontal, diagonal, and network communications. 2) Work process in a creative digital agency has 3 following steps: get a brief from clients, find a big idea and coordinate with internal teams to determine an objective, and sell a proper plan to clients and follow-up. 3) There are 2 main problems and obstacles in a creative digital advertising agency work; internal part and external part, the solution is to create understanding between customers and the creative department. Keywords:Communication guidelines, work process, creative digital advertising agency, digital media
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: โฆษณา
การจัดการโฆษณา
สื่ออิเล็กทรอนิกส์
สื่ออิเล็กทรอนิกส์
การสื่อสาร
การเผยแพร่ข่าวสาร
อินเทอร์เน็ตในการเผยแพร่ข่าวสาร
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4028
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
piriya_chuk.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback