DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4023

Title: เปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาของแพลทฟอร์มที่มีผลต่อการมีส่วนร่วมของทันตแพทย์ ผ่านกูเกิล (Google Ads) และเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) กรณีศึกษา E-Marketplace ชื่อ “DentalGather” ภายใต้บริษัท เดอะ คอลแลบครีเอท จํากัด
Other Titles: The comparative advertising effectiveness on dentists’ participation between google ads and facebook ads: the case study of an e-marketplace titled “DentalGather” under The CollabCreate co., Ltd.
Authors: มุทิตา วรรณทิม
Keywords: แพลทฟอร์ม
Google Ads
Facebook Ads
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
การโฆษณา ผ่านสื่อดิจิทัล
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงเปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาของแพลทฟอร์มที่มีผลต่อการมีส่วนร่วมของทันตแพทย์ ผ่านกูเกิล (Google Ads) และเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) กรณีศึกษา E-Marketplace ชื่อ “DentalGather” ภายใต้บริษัท เดอะ คอลแลบครีเอท มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาบนแพลทฟอร์มที่มีผลต่อการมีส่วนร่วมของทันตแพทย์ โดยวัดผลจากทั้ง 2 แพลทฟอร์ม ได้แก่ แพลทฟอร์มกูเกิล (Google Ads) และเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) โดยทางแพลทฟอร์มกูเกิล (Google Ads) จะเน้นการใช้คีย์เวิร์ด (Keyword) ในขณะที่เฟซบุ๊ก (Facebook Ads)จะใช้แบนเนอร์ (Banner) ที่บ่งบอก และสื่อสารให้เกิดการรับรู้ การเข้าถึงกลุ่มเป้าหมาย และการมีปฏิสัมพันธ์ต่อแบรนด์มากที่สุด การรวบรวมข้อมูลใช้การรายงานผล Campaign Performance ต่าง ๆ เพื่อหาแนวทางที่สามารถ เพิ่มผู้เข้าชมเว็บไซต์ (Traffic) ผู้สมัครสมาชิก และวัดผลการทำโฆษณาได้ตรงกลุ่มเป้าหมายรวมไปถึงสามารถวัดผลความสำเร็จของแบรนด์ได้จากจำนวนผู้เข้าชมเว็บไซต์และจำนวนผู้สมัครสมาชิกของแต่ละแพลตฟอร์ม ผลจากการทดลองเพื่อเปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาบนแพลทฟอร์มกูเกิล (Google Ads) และเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) จะแสดงให้เห็นว่า แพลทฟอร์มที่มีประสิทธิผลสามารถเพิ่มจำนวน ผู้เข้าเว็บไซต์และตรงกลุ่มเป้าหมายมากที่สุดคือแพลทฟอร์มการโฆษณาทาง กูเกิล (Google Ads) ผ่านการค้นหา Search เนื่องจากผู้ที่ค้นหาทางคีย์เวิร์ด (Keyword) จะมีเฉพาะกลุ่มเป้าหมายที่เป็นทันตแพทย์เท่านั้น และแพลทฟอร์มที่มีประสิทธิผลสามารถเพิ่มจำนวนสมาชิกได้ดีกว่า กูเกิล (Google Ads) คือแพลทฟอร์มการโฆษณาทาง เฟซบุ๊ก (Facebook Ads) เนื่องจากมีวิดีโอ (VDO) ภาพแคนวาส (Canvas) และภาพ (Image) ในการดึงดูดกลุ่มเป้าหมายหมายกว่า เพราะทั้ง 2 แพลทฟอร์มนี้มีประสิทธิผลในการเพิ่มจำนวนผู้เข้าชมได้ทั้ง 2 แพลทฟอร์ม จึงมีความสำคัญที่ต้องใช้ควบคู่กันไป
This comparative research paper is focus on The Comparative Advertising Effectiveness on Dentists’ Participation between Google Ads and Facebook Ads: The Case Study of An E-Marketplace by Titled “DentalGather” under The CollabCreate Co., Ltd. aims to comparing the effectiveness of advertising on the platform that affecting the participation of dentists by measuring on both platforms which are Google Ads and Facebook Ads. The Google ads will be focusing on search keywords, while Facebook ads will focus on banners that indicate and communicate to the perception. Target audience and interaction with most brands. Collecting data by using Campaign Performance reports to find out how to increasing website visitors (Traffic), and subscribers. Also, measurement of advertising performance on the targets group as well as the success of the brand from the number of audiences who has visit the company’s website and the number of subscribers of each platform. The results of the experiment to The Comparative Advertising Effectiveness on the Google Ads platform and Facebook Ads will show that effective ads in different platform can increase the number of visitors to the website and the most targeted group is the Google Ads via Search Engine, because people who search via keywords will have only Target groups that are dentists’ only. Facebook ads are also an effective platform that helps to increase audience by using video ads, canvas images, and banners that may interest the audience. Both platforms are therefore, essential to be used simultaneously.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: โฆษณาเปรียบเทียบ
สื่อสังคมออนไลน์
เว็บไซต์
ซอฟต์แวร์ระบบ
ทันตแพทย์
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4023
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Muthita_Wann.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback