DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4001

Title: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของผลิตภัณฑ์สเปรย์น้ำหอมระงับกลิ่นกาย AXE ในช่วงยุคการตลาด 3.0 และการตลาด 4.0
Other Titles: Integrated marketing communication of Axe deodorant product in marketing 3.0 and marketing 4.0
Authors: พงษ์ภัค วงษ์นิกร
Keywords: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ
การตลาด 3.0
การตลาด 4.0
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษารูปแบบการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของผลิตภัณฑ์สเปรย์น้ำหอมระงับกลิ่นกาย AXE ในช่วงยุคการตลาด 3.0 และการตลาด 4.0 2) เพื่อศึกษารูปแบบในการทำการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของผลิตภัณฑ์สเปรย์น้ำหอมระงับกลิ่นกาย AXE ในช่วงยุคการตลาด 3.0 และการตลาด 4.0 และ 3) เพื่อวิเคราะห์ถึงรูปแบบการเปลี่ยนผ่านในการทำการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของผลิตภัณฑ์สเปรย์น้ำหอมระงับกลิ่นกาย AXE จากช่วงยุคการตลาด 3.0 ไปสู่การตลาด 4.0 ด้วยการเก็บรวบรวมข้อมูลและวิเคราะห์เนื้อหาเชิงลึก พบว่า 1) มีรูปแบบการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ได้แก่ การโฆษณา, การส่งเสริมการขาย, การตลาดเชิงกิจกรรมและประสบการณ์, การประชาสัมพันธ์และการให้ข่าวสาร และการตลาดที่มีการโต้ตอบบนสื่อออนไลน์ 2) มีรูปแบบในการทำการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการในช่วงยุคการตลาด 3.0 ในช่วงปี พ.ศ. 2553-2555 และการตลาด 4.0 ในช่วงปี พ.ศ. 2556-2561 และ 3) มีรูปแบบการเปลี่ยนผ่านในการทำการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการจากช่วงยุคการตลาด 3.0 ไปสู่การตลาด 4.0 ในช่วงปี พ.ศ. 2557-2561 นอกจากนี้ยังพบว่า มีรูปแบบการทำการสื่อสารการตลาดที่มีความ สัมพันธ์ร่วมกัน ทำให้สามารถวิเคราะห์ถึงแนวคิดในการทำการสื่อสารการตลาดรูปแบบใหม่ คือ “การเล่าเรื่องจริงเพื่อสร้างปฏิสัมพันธ์ให้มีส่วนร่วมกับแบรนด์” ซึ่งสอดคล้องกับแนวคิดการตลาด 4.0 และแนวคิดการสื่อสารการตลาดในเรื่ององค์ประกอบของการสื่อสารการตลาดที่สามารถตอบโจทย์ได้ครบทุกองค์ประกอบการสื่อสาร
The Objectives of this research was 1) to Study the Integrated Marketing Communication formats of AXE Deodorant Product in Marketing 3.0 and Marketing 4.0 2) to Study the Pattern in Marketing Communication Integration of AXE Deodorant Product in Marketing 3.0 and Marketing 4.0 and 3) to Analyze the Transition Patterns in Marketing Communication Integration of AXE Deodorant Product from Marketing 3.0 to Marketing 4.0. By Data Collecting and In-Depth of Content Analysis. The Results showed that 1) Having Integrated Marketing Communication formats Including Advertising, Sales promotion, Events and Experiences, Public Relations and Publicity and Interactive Marketing. 2) Having Pattern in Marketing Communication Integration During the Marketing 3.0 in 2010-2012 and Marketing 4.0 in 2013-2018., and 3) Having Transition Patterns in Marketing Communication Integration from Marketing 3.0 to Marketing 4.0 in 2014-2018. In addition, found that is Integrated Marketing Communication has a Relationship with each other, Enabling Analysis the New Marketing Communication Concepts is “Real Storytelling to Interaction with Brands”. This Concept is Consistent with the Marketing 4.0 Concept and Marketing Communication Concepts in Terms of Marketing Communication Elements that can Answer all the Elements of Communication.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด
น้ำหอม -- การตลาด
โฆษณา -- น้ำหอม
การตลาด
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4001
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pongpuck.wong.pdf2.92 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback