DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3960

Title: การสื่อสารการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ของกลุ่มผู้ทำธุรกิจจัดงานแต่งงานในประเทศไทย
Other Titles: Marketing Communication through Social Media of Wedding Planners in thailand
Authors: กชพร ลิ่มสวรรค์
Keywords: ธุรกิจการจัดงานแต่งงาน
สื่อออนไลน์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “การสื่อสารการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ของกลุ่มผู้ทำธุรกิจจัดงานแต่งงานในประเทศไทย” มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ของกลุ่มผู้ทำธุรกิจจัดงานแต่งงาน 2) เพื่อศึกษาการวางกลยุทธ์การดำเนินธุรกิจการจัดงานแต่งงานของกลุ่มผู้ทำธุรกิจจัดงานแต่งงานผู้วิจัยได้ทำการศึกษาข้อมูลในเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In–Depth Interview) กับกลุ่มผู้ทำธุรกิจจัดงานแต่งงาน ที่มีผลงานการจัดงานแต่งงานชื่อดังของประเทศไทย จำนวน 3 ท่าน ผลการวิจัยพบว่า สื่อสังคมออนไลน์มีบทบาทต่อธุรกิจจัดงานแต่งงานเป็นอย่างมาก ธุรกิจจัดงานแต่งงานใช้สื่อออนไลน์ในการสื่อสารกับผู้บริโภคใช้ในการสร้างการรับรู้ในสินค้าและบริการ การประชาสัมพันธ์ในการจัดกิจกรรม การโฆษณา รวมถึงการนำเสนอภาพลักษณ์ขององค์กร โดยรูปแบบของเครือข่ายสื่อสังคมออนไลน์ที่กลุ่มผู้ทำธุรกิจจัดงานแต่งงานใช้สื่อสารการตลาดเป็นหลักคือ เฟซบุ๊กการสื่อสารการตลาดเน้นการสร้างสรรค์เนื้อหาที่เกี่ยวข้องกับการจัดงานแต่งงาน และการนำเสนอผลงานภาพถ่ายที่บอกเล่าความเป็นตัวตนของคู่บ่าวสาว ทุกช่วงความทรงจำของคู่บ่าวสาว และมีการแสดงเอกลักษณ์ด้วยลายเซ็นต์ที่มุมของภาพถ่ายซึ่งเป็นสิ่งที่แสดงถึงเอกลักษณ์ของธุรกิจจัดงานแต่งงานแต่ละองค์กร การวางกลยุทธ์การดำเนินธุรกิจการจัดงานแต่งงานของกลุ่มผู้ทำธุรกิจจัดงานแต่งงาน หลักสำคัญคือการทำทุกงานให้ออกมาดีที่สุดดูแลลูกค้าเสมือนเพื่อนที่ต้องการความช่วยเหลือมีความจริงใจและการบริการที่เป็นกันเอง มีบุคลากรที่ดี มีคุณภาพ รวมถึงการพัฒนาการทำงาน การพัฒนา คอนเทนต์อย่างต่อเนื่อง และมีการอัพเดทเทคโนโลยีและนวัตกรรมที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจการจัดงานแต่งงาน ใช้การบริหารประสบการณ์ลูกค้าโดยการเน้นให้ความสำคัญกับลูกค้า ศึกษาความต้องการของลูกค้า การดึงจุดเด่นของลูกค้าออกมาให้มากที่สุด และสามารถตอบโจทย์ความต้องการของลูกค้าได้มากที่สุด คำสำคัญ: การสื่อสารการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์, การวางกลยุทธ์ดำเนินธุรกิจจัดงานแต่งงาน, สื่อสังคมออนไลน์, กลุ่มผู้ทำธุรกิจจัดงานแต่งงาน, การทำตลาดเชิงเนื้อหา, กลุ่มลูกค้าที่ใช้บริการธุรกิจจัดงานแต่งงาน, การบริหารประสบการณ์ลูกค้า
The objectives of this research were 1) to study marketing communication through social media of wedding planners in Thailand, and 2) to study strategic planning of wedding planners in Thailand. This study was a qualitative research by using in-depth interview with three famous wedding planning owners in Thailand. The results of this research indicated that social media greatly plays an important role in the wedding planner business. This type of business usually relies on social media as a communication channel with consumers. Besides, social media is used to enhance customer awareness of products and services, as public relations channel in organizing activities, advertising, and presenting corporate image. The main channel of social media networks selected by wedding planners is Facebook. Marketing communication was conducted by focusing on creating wedding content and presenting photos that indicate the identity of a wedding couple, their memories, and showing signature on the corner of the photo as its own uniqueness of each wedding planner. In terms of strategic planning, the main principles of operating their business are to produce the best work for customers, take care of customers like their own friends who need help with sincere and friendly service by good and quality personnel, consistently develop their work and content. Related technology and innovation have been updated. Customer experience management has been adopted through customer-oriented service, learning customer needs, considering customer strengths and maximizing customer needs. Keywords: marketing Communication through social media, strategic planning of wedding planner, Social media, Wedding planner group, Content marketing, Wedding planner customer, Customer experience management
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): ปีเตอร์ รุ่งเรืองกานต์
ศุภมณฑา สุภานันท์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3960
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Kochaporn.Lims.pdf7.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback