DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3931

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลกับการใช้แอปพลิเคชันของเกษตรกร กรณีศึกษา : แอปพลิเคชันคูโบต้า สมาร์ท
Other Titles: Digital Marketing Strategies and the Use of Application by Farmers A Case Study of KUBOTA Smart Application
Authors: อนุตรา เจริญจิตร
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
แอปพลิเคชัน
คูโบต้า สมาร์ท
มุมมอง
เกษตรกร
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันคูโบต้า สมาร์ท (KUBOTA Smart) ของบริษัทสยามคูโบต้าคอร์ปอเรชั่น จำกัด และ 2) เพื่อศึกษามุมมองของเกษตรกรที่ใช้แอปพลิเคชันคูโบต้า สมาร์ท (KUBOTA Smart) การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In-depth Interviews) กับกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่มคือ 1) ผู้บริหารของบริษัทสยามคูโบต้าคอร์ปอเรชัน จำกัด จำนวน 3 คน และ 2) เกษตรกรหรือผู้ใช้งานแอปพลิเคชันคูโบต้า สมาร์ท (KUBOTA Smart) จำนวน 15 คน โดยใช้คำถามสัมภาษณ์กึ่งมีโครงสร้าง (Semi-Structured questionare) ผลการวิจัยพบว่ากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันคูโบต้า สมาร์ท (KUBOTA Smart) ของบริษัทสยามคูโบต้าคอร์ปอเรชั่น จำกัด คือการนำเสนอเนื้อหาข่าวสารแบบ บรรษัทบริบาล หรือ CSR (Corporate Social Responsibility) และในด้านของเนื้อหา (Content) ที่เป็นการจัดการองค์ความรู้ (Knowledge Management) ในรูปแบบความรู้แบบชัดแจ้ง (Explicit Knowledge) โดยใช้ความรู้ และข่าวสารที่ทันต่อเหตุการณ์ให้เกษตรกรเข้าใช้งานแอปพลิเคชันได้ทุกวัน เมื่อเปิดแอปพลิ-เคชันเข้าไป ผู้ใช้จะเห็นหน้าตาการใช้งานที่ง่าย และไม่ซับซ้อน นอกจากนี้ พนักงานของร้านค้าผู้แทนจำหน่าย และผู้นำชุมชนยังเป็นตัวแทนผู้บอกต่อเกษตรกร ด้านมุมมองของเกษตรกร มีความต้องการให้แอปพลิเคชันง่ายต่อการเข้าถึง ข้อมูลที่เป็นประโยชน์ต่อชีวิตประจำวันโดยแบ่งแยกตามภูมิภาคที่ตนอยู่อาศัยมากขึ้น นอกจากนี้ ควรมีสื่อประชาสัมพันธ์ที่เข้าใจได้ง่ายทั้งช่องทางออนไลน์ และออฟไลน์
The research had two objectives 1) to study digital marketing communications strategy through KUBOTA Smart application, the application of Siam Kubota Corporation, and 2) to examine farmers’ perspectives who used the KUBOTA Smart application. The research was qualitative, using in-depth interviews with two groups of sampling: three executive of Siam Kubota Corporation, and 15 farmers using KUBOTA Smart application. The interview questions were semi-structured. The result showed that the digital marketing communicationstrategies through KUBOTA Smart application were 1) presenting CSR (Corporate Social Responsibility) news content 2) in terms of content, Kubota gave knowledge management via Kubota application in the form of explicit knowledge, using knowledge and timely news for farmers to use the application everyday. When opening the application users would see the easy-to-use and uncomplicated interface. In addition, staff of dealers and community leaders were the representatives in informing farmers. As for farmers’ perspectives, there was a need for the application to be easy to access, more information useful for everyday life, divided by regions in which they live. Besides, there should be offline and online media that could be easily understood.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การจัดการตลาด
สมาร์ทโฟน -- โปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่
การสื่อสารด้วยระบบดิจิทัล
การสื่อสารทางการตลาด
บริการลูกค้า
อุตสาหกรรมเครื่องจักรกลการเกษตร
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3931
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
anuttara_char.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback