DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3910
|
Title: | การสื่อสารการตลาดของเกม ROV บนเฟซบุ๊กแฟนเพจ: ROV ประเทศไทย |
Other Titles: | Marketing communication of ROV games on facebook fanpage: ROV Thailand |
Authors: | จิรภัทร จิรอรรถพงศ์ |
Keywords: | การสื่อสารแบบบูรณาการ เฟซบุ๊กแฟนเพจ เกม ROV |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาเรื่อง “การสื่อสารการตลาดของเกม ROV บนเฟซบุ๊กแฟนเพจ: ROV ประเทศไทย” มีวัตถุประสงค์การวิจัย 2 ข้อ ได้แก่ คือ 1) เพื่อศึกษาวิธีการสื่อสารแบบบูรณาการของเกม ROV มีอะไรบ้างและมีรูปแบบเป็นอย่างไร 2) เพื่อศึกษาการแสดงความรู้สึกด้วยสัญลักษณ์อารมณ์ที่มีต่อการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของเกม ROV โดยศึกษาผ่านทางปฏิกิริยาตอบกลับของผู้รับสารต่อการนำเสนอเนื้อหาบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ ROV โดยเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการวิเคราะห์เนื้อหาสารบนหน้าเฟซบุ๊กแฟนเพจ: Garena Rov Thailand ซึ่งเป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยผู้ศึกษามุ่งนี้ที่จะศึกษาเกี่ยวกับรูปแบบการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของเกม ROV ในกีฬา Esport ด้วยการเก็บข้อมูลจากสื่อต่าง ๆ และจากข้อมูลทางอินเทอร์เน็ตร่วมกับการเก็บข้อมูลด้านเนื้อหาการสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์ ในช่วงระหว่างเดือนมกราคม-มีนาคม พ.ศ. 2562
ผลการศึกษาพบว่า ประเภทเนื้อหาตามวัตถุประสงค์รูปแบบการสื่อสารแบบบูรณาการที่
พบมากที่สุด คือ การโฆษณา เนื้อหาดังกล่าวเป็นไปในทางเดียวกับปฏิกิริยาตอบกลับของผู้รับสาร และเป็นเนื้อหาที่มีค่าเฉลี่ย ปฏิกิริยาตอบกลับเป็นอันดับสูงสุดด้วยเช่นกัน เมื่อวิเคราะห์ถึงในระดับประเภทของปฏิกิริยาตอบกลับที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดจะเห็นว่าได้รับปฏิกิริยาตอบกลับแบบ Like, Share, Laugh อันดับที่สองที่มีจำนวนครั้งการปรากฏสัดส่วนของรูปแบบการสื่อสารแบบบูรณาการตามวัตถุประสงค์ในเฟซบุ๊กแฟนเพจ คือ การส่งเสริมการขายซึ่งมีผลเป็นไปในทางเดียวกับปฏิกิริยาตอบกลับของผู้รับสารที่มีค่าเฉลี่ย ปฏิกิริยาตอบกลับ เป็นอันดับที่สองด้วยเช่นกันและพบว่าเนื้อหาที่มีค่าเฉลี่ย ปฏิกิริยาตอบกลับประเภท Like, Share, Laugh สูงที่สุด The study on “Marketing Communication of ROV games on Facebook
Fanpage: ROV Thailand” has 2 research objectives 1) To study marketing communication method of ROV game 2) To study the expression to marketing communication of ROV game by studying receiver’s responsive of the fans by collecting data by analyzing the content on Facebook fans. A big fan: Garena Rov, Thailand, conducting qualitative research by studying the collection of in-depth
data from primary sources. (Primary data) related the study focuses on the study
of an mc model for playing ROV games in Esport sports by collecting information
from various media and from internet data in conjunction with Data collection on social media content during January - March 2019.
The study indicated that the content type, according to the purpose, the most common form of communication is advertising such content in the same way as the recipients' responses. And is an average content reaction is also the highest. When analyzed at the level of the type of the highest average response, it is seen that the response is Like, Share, Laugh, the second with the number of times the proportion of the integrated communication model for the purpose. The Facebook fan page is a promotion which has the same effect as the average recipient's response. Reaction Is also ranked second, and found that the average content Reaction type Like, Share, Laugh is the highest. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561 |
Subjects: | เกม เกมอิเล็กทรอนิกส์ การสื่อสารทางการตลาด โทรศัพท์เคลื่อนที่ -- การตลาด สื่อสังคมออนไลน์ |
Advisor(s): | มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3910 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|