DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3861

Title: ธุรกิจ KORU by ARINRADA Jewelry : กรณีศึกษาแผนกลยุทธ์ทางการตลาด
Other Titles: Business plans of KORU by ARINRADA Jewelry
Authors: อนัญญา กรีธาพล
Keywords: จิวเวลรี่
ชาวเมารี
อัญมณีแท้
เครื่องประดับระดับพรีเมี่ยม
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อนำเสนอการวิเคราะห์สินค้าภายใต้เครื่องหมายการค้า “KORU” ซึ่งถูกออกแบบมาเพื่อเป็นเครื่องประดับอัญมณีที่ได้รับแรงบันดาลใจมาจากสัญลักษณ์ของชาวเมารีกลุ่มชนดั้งเดิมของประเทศนิวซีแลนด์ เป็นสัญลักษณ์ที่สื่อถึงการเจริญเติบโตการเริ่มต้นและความแข็งแรงและสันติภาพ โดย “KORU” เป็นการต่อยอดธุรกิจ ARINRADA JEWELRY ซึ่งเป็นธุรกิจเดิมของผู้ก่อตั้งซึ่งทำธุรกิจเครื่องประดับเพชรแท้และอัญมณี แต่ตัวสินค้าเดิมยังไม่มีจุดเด่นจึงมีการสร้าง “KORU” ขึ้นมาโดยมีจุดขายหลักหลัก 2 ประการคือความเป็นอัญมณีแท้ซึ่งมีคุณค่าในตัวเองและความเชื่อความศรัทธาในตัวสัญลักษณ์ “KORU” ซึ่งเป็นสิ่งที่มีคุณค่าทางจิตใจ จากการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ พบว่าปัจจุบันตลาดอัญมณีในประเทศไทยมีมูลค่าสูงถึง 40,000 ล้านบาทต่อปี โดยแบ่งเป็นกลุ่มเครื่องประดับระดับพรีเมี่ยม 2,000 บาทต่อปี โดยบริษัทตั้งเป้าหมายว่าในช่วงเริ่มต้นทำธุรกิจในปีแรกจะได้ส่วนแบ่งตลาดในกลุ่มของเครื่องประดับระดับพรีเมี่ยมร้อยละ 1 หรือประมาณ 20 ล้านบาทต่อปี โดยที่กลุ่มลูกค้าของทางบริษัทเราจะอยู่ในช่วงอายุ 25 ถึง 45 ปีมีที่มีรายได้อยู่ในช่วง 30,000 บาทขึ้นไป โดยสินค้าได้รับความที่ได้รับความนิยมในปัจจุบันจะเป็นสินค้าประเภท ต่างหู สร้อยคอ และแหวน ซึ่งจากผลการวิเคราะห์คู่แข่งทางการตลาดแสดงให้เห็นว่าการดำเนินธุรกิจของ “KORU” มีโอกาสประสบความสำเร็จสูง เนื่องจากตัวสินค้าเป็นสินค้าในกลุ่มที่เป็นที่นิยมในปัจจุบัน และมีพื้นฐานลูกค้าจากทางบริษัท ARINRADA JEWELRY อยู่แล้ว โดยบริษัทมีประสบการณ์และความเชี่ยวชาญในเรื่องของอัญมณี ซึ่งหากมีการเน้นทำการตลาดในช่องทางออนไลน์ และมีการกระจายจุดขายให้ได้มากที่สุด โดยจะเป็นการฝากขายในสถานที่ต่าง ๆ ที่เป็นที่นิยม และการเปิดหน้าร้านในจุดท่องเที่ยวที่มีความสำคัญ ซึ่งคาดว่าช่วงแรกจะใช้เงินลงทุนประมาณ 10 ล้านบาท และมีระยะเวลาในการคืนทุน 1 ปีกับอีก 4 เดือน โดยแหล่งของเงินทุนจะมาจากผู้ถือหุ้นทั้งหมด 5 คน จำนวน 2 ล้านบาทต่อคน โดยจะได้รับผลตอบแทนไม่ต่ำกว่าร้อยละ 30 จากยอดขาย และยอดขายจะมีการเติบโตอย่างต่อเนื่องในช่วง 5 ปีแรก
This business development plan was made up on the purpose to help develop the product of ARINRADA JEWELRY, the business of the owner which sell diamond jewelry. However, the business has no differentiator from other competitors and has no own design yet. Therefore, KORU BY ARINRADA was made to make the differentiation for ARINRADA JEWELRY business. KORU BY ARINRADA has 2 main selling points, first is it uses real diamond, real jewelry, real gold, which makes the jewelry worth for the price customer pay, and also use the birthstones to help buyer surrounded with good luck while wearing and second is it has the believe symbol from New Zealand, Koru is the traditional symbol widely use in New Zealand for new life, growth, strength and peace, therefore the symbol create the confident to the customer while wearing it. From the analysis of jewelry business, we have found that the current jewelry consumption in Thailand worth 40 billion baht per year. The premium grade jewelry consumption is worth 2 billion baht per year. The company has set the target to have 196 market share in premium jewelry in first year after launch the product. The age of target group is between 25 to 45 years’ old which has income more than 30,000 per month. From the competitor analysis, we found that there is good chance for KORU by ARINRADA due to the unique design of the Koru and ARINRADA JEWELRY also has own customer based and knowhow on the jewelry business. To achieve this, it needs investment on marketing both the online and offline. The initial investment for marketing cost is 10 million baht. The return on investment is foreseeing on 1 yea r and 4 months. The company has 5 partners who invest 2 million baht each and expectation is 3096 profit per year. The company has also set the growth target at around 10% per year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.) --สาขาวิชา สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ ,คณะการสร้างเจ้าของธุรกิจและการบริหารกิจการ มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2561 Independent Study (M.M.)--Entrepreneurship,School of Entrepreneurship and Management,Bangkok University,2018
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อุตสาหกรรมอัญมณี
อุตสาหกรรมเครื่องประดับ
ชนเผ่า
เมารี
Advisor(s): ศศิรินทร์ สายะสนธิ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3861
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ananya_kree.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback