DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3860

Title: แผนธุรกิจเสื้อผ้าเครื่องแต่งกายสุภาพสตรี ABSARA : แผนกลยุทธ์การผลิต,การจัดซื้อ,การเงินและการลงทุน
Authors: จิตรลดา จารุกรวศิน
Keywords: แผนธุรกิจ
ธุรกิจเสื้อผ้าเครื่องแต่งกายสุภาพสตรี
แผนกลยุทธ์ทางการเงินและการลงทุน
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจเสื้อผ้าเครื่องแต่งกายสุภาพสตรี ABSARA มีวัตถุประสงค์เพื่อกำหนดกรอบทิศทางของธุรกิจ เพื่อการศึกษาค้นคว้าข้อมูลเกี่ยวกับธุรกิจเสื้อผ้าเครื่องแต่งกายสุภาพสตรี ศึกษาหาโอกาสความเป็นไปได้ และเป็นแนวทางในการตัดสินใจก่อนการดำเนินโครงการแผนธุรกิจฉบับนี้ เป็นการวิเคราะห์ข้อมูลเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมธุรกิจ โมเดลในการดำเนินธุรกิจ แผนกลยุทธ์การผลิต การจัดซื้อ และการปฏิบัติงาน แผนกลยุทธ์ทางการเงินและการลงทุน โดยข้อมูลที่ใช้ในการทำแผนธุรกิจมาจากการสำรวจและวิจัยข้อมูลกลุ่มลูกค้าซึ่งมีการวิจัยจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 1,000 คน เพศชาย 500 คน และ เพศหญิง 500 คน อายุระหว่าง 15-55ปี รายได้อยู่ที่ 15,000 – 60,000 บาทต่อเดือนขึ้นไป พำนักอาศัยอยู่ในกรุงเทพและหัวเมืองใหญ่ ได้แก่ เชียงใหม่ โคราช ชลบุรีและหาดใหญ่ การศึกษาวิจัยแผนธุรกิจของธุรกิจเสื้อผ้าเครื่องแต่งกายสุภาพสตรีABSARA พบว่า ในอุตสาหกรรมเสื้อผ้าเครื่องแต่งกายมีการแข่งขันที่ค่อนข้างสูง มีคู่แข่งจำนวนมากทั้งคู่แข่งเดิมและคู่แข่งรายใหม่ ผู้ประกอบการจำเป็นต้องเตรียมความพร้อมในโครงการด้านการพัฒนาสินค้า การจัดโปรโมชั่นส่งเสริมการขาย การประชาสัมพันธ์สินค้าทางสื่อออนไลน์เพิ่มมากขึ้น ฯลฯ เพื่อสร้างการตระหนักรู้ในตราสินค้า กระตุ้นยอดขายและสร้างความพึงพอใจให้แก่กลุ่มผู้บริโภคเป้าหมาย ในด้านผลประกอบการเริ่มต้นลงทุนในโครงการ 1,890,000 บาท รายได้จากการดําเนินการขายสินค้าในปีที่ 1 เป็นเงินจำนวน 7,500,000 บาท คาดการณ์ว่าจะมีกำไรสุทธิในปีแรกอยู่ที่ 968,753 บาท และมีระยะเวลาคืนทุนของโครงการที่ 1 ปี 11 เดือน
This business plan was conducted in order to define scope of a business, study a possibility of women's Ready-to-wear business, ABSARA, and to be a guideline before decision to run a business.This business plan includes information about business environment analysis, production and operations strategy, financial and investment strategy and marketing research that researches from a sample of 1,000 people : male 500 people and female 500 people aged 15-55,earn income between 15,000 – 60,000 baht per month and live in Bangkok and big cities include Chiang Mai ,Korat ,Chon Buri and Hat Yai.According to a business plan, Ready-to-wear industry has high competition. There are both existing competitors and new competitors that enter to this business. Therefore, entrepreneurs should plan earnestly the project by emphasis more on product development, sales promotion and public relations about an organization, products, and brand through online channels and so on in order to increase brand awareness ,hopefully drive sales and satisfy target consumers’ needs and wants. Moreover, this project was initially invested 1,890,000 Baht. In the first year, sale revenue and net income were forecasted to be the sum of 7,500,000 Baht and 968,753 Baht respectively. A payback period is 1 year and 11 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชา สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ, คณะการสร้างเจ้าของธุรกิจและการบริหารกิจการ มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3860
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jitlada_jaru.pdf3.76 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback