DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3832

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจในการใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่นของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors positively influencing satisfaction with Japanese restaurant services of consumers in Bangkok
Authors: พีรพัฒน์ วิวัฒนานนท์
Keywords: ความพึงพอใจ
การใช้บริการ
ร้านอาหารญี่ปุ่น
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยการรับรู้คุณภาพอาหาร บรรยากาศ คุณค่าด้านสุขภาพ คุณค่าด้านราคา สภาพแวดล้อม ทัศนคติต่อรสชาติอาหาร คุณภาพบริการ และความไว้วางใจที่มีผลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่นของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร จากแบบสอบถามจำนวน 254 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31-35 ปี สถานภาพสมรส การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ 30,001 – 60,000 บาทต่อเดือน อาชีพพนักงานเอกชน ความถี่ในการใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่น 2-3 ครั้ง/เดือน ค่าใช้จ่ายในการใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่นเฉลี่ย 1.000 - 2.,000 บาท/ครั้ง ร้านอาหารญี่ปุ่นที่ใช้บริการบ่อยที่สุด คือ ฟูจิ และเมนูอาหาหรที่ชื่นชอบมากที่สุด คือ ชูชิ มีเพียงปัจจัยความไว้วางใจมีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ 0.405 และปัจจัยทัศนคติต่อรสชาติอาหารมีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ 0.351 ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจในการใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่นของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ถึงร้อยละ 76.8 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
The objective of this research is to study the positive influence of perceived food quality, atmosphere, health value, price value, ambiance, attitudes toward taste, service quality, and trust towards satisfaction with Japanese restaurant services of consumers in Bangkok by using 254 sets of the questionnaire. The data were analyzed using Multiple Regression Analysis from the majority of sample respondents are female aged 31-35 years old, married, with education in bachelor degree, average income from 30,001 - 60,000 baht per month, most of them are in private company, the average frequency of Japanese restaurant service usage is 2-3 time per month, and the average cost of is Japanese restaurant service usage is 1,000-2,000 baht each time. Fuji restaurant is the most frequent usage restaurant, Sushi is the most favorite menu and found that only trust (β = 0.405) and attitudes toward taste (β = 0.351), explaining 76.8% of the positive influence towards satisfaction with Japanese restaurant services of consumers in Bangkok with the significant level at .01.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3832
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
peeraputt_wiwa.pdf3.05 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback