DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3803

Title: กระบวนการสื่อสารความรักผ่านภาพถ่ายงานแต่งงานเพื่อสร้างความทรงจาที่ยั่งยืน
Other Titles: The process of communicating love through wedding photos to create lasting memories
Authors: สุวิศิษฏ์ หว่างอุ่น
Keywords: ช่างภาพงานแต่งงาน
การสื่อสาร
พฤติกรรมผู้บริโภค
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง กระบวนการสื่อสารความรักผ่านภาพถ่ายงานแต่งงานเพื่อสร้างความทรงจาที่ยั่งยืน มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากระบวนการสร้างสรรค์การถ่ายภาพงานแต่งงานของช่างภาพมืออาชีพ 2)เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดของช่างภาพที่ทาธุรกิจถ่ายภาพงานแต่งงาน 3) เพื่อศึกษา พฤติกรรมผู้บริโภคต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธุรกิจถ่ายภาพงานแต่งงานจากการวิจัยโดยใช้การวิเคราะห์ข้อมูลจากช่างภาพงานแต่งงานมืออาชีพคือ คุณภูริต คุณชัยสิทธิ์ คุณเสรีวัชร์ และคุณสิทธิโชค โดยใช้วิธีการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์แบบเจาะลึกซึ่งพบว่ากระบวนการสร้างสรรค์การถ่ายภาพนั้นมีวิธีการหลักๆอยู่4ขั้นตอน ได้แก่ 1.ผลงานที่สร้างความประทับใจหากการมีต้นแบบในการถ่ายภาพหรือภาพตัวอย่างที่ทาให้ช่างภาพนั้นชอบได้ลูกค้าหรือคนที่ชมภาพก็ต้องชอบด้วยเช่นกัน 2.การรับความต้องการของลูกค้าความต้องการของลูกค้านั้นเป็นสิ่งที่สาคัญเพราะสุดท้ายคนที่ใช้รูปหรือ เก็บรูปนั้นไว้คือลูกค้า 3.การนาเสนอภาพรวมของงานที่จะเกิดขึ้นเป็นการมองภาพรวมของงานแต่ง งานที่จะเกิดขึ้น 4.การถ่ายภาพและบริการเนื่องจากการทางานในด้านนี้ต้องใช้ความระเอียดอ่อนอย่างมากอีกทั้งต้องใส่ใจในการให้บริการและคุณภาพอย่างต่อเนื่อง นอกจากนี้การสื่อสารอย่างเป็นระบบนั้น จะช่วยให้การสื่อสารทั้งในงานและภาพถ่ายนั้นเข้าใจได้ง่าย ด้วยการใช้กลยุทธ์ ADIA มี 5 วิธี คือ 1.สร้างการรับรู้ 2.การทาให้ รู้สึกชอบในการสื่อสารในภาพถ่าย 3.สร้างความเชื่อมั่นให้แก่ลูกค้าใหม่ๆ และ 4.ทาโปรโมชั่นเพื่อให้เกิดการซื้อและ5.ดีบอกต่อจากที่กล่าวมานั้นเป็นการเพิ่มความน่าสนใจใน การถ่ายภาพและสร้างโอกาศในการเพิ่มลูกค้าและมีคนรู้จักเพิ่มอีกนอกจากนี้ยังตอบสนองต่อความต้องการของลูกค้าแต่ละรายได้นอกจากนี้ยังช่วยให้มีทิศทางในการสื่อสารทางการตลาดทาให้ตอบโจทย์และสื่อสารกับกลุ่มเป้าหมายผู้บริโภคได้ดีจากการศึกษาวิเคราะห์จากผลการวิจัยพบว่า การทางานอย่างเป็นระบบและมีกระบวนการสร้างสรรค์การสื่อสารด้วยภาพถ่ายนี้จะช่วยให้ผลงานมีคุณภาพและตรงตามความต้องการของกลุ่มเป้าหมายเป็นต้น
Research The process of communicating love through wedding photos to create lasting memories purpose 1) to study the creative process of wedding photography of professional photographers 2) To study the marketing communication strategies of photographers who do wedding photography business 3) to study consumer behavior towards the decision to choose wedding photography business services from research using Data from professional wedding photographers is Khun Phurit, Khun Chaiyasit, Khun Seri Watchar and Khun Sittichok. By using data collection methods with indepth interviews that found that the creative process There are four main methods of photography that are: 1.Impressive work, if having a prototype to take a picture or a sample that makes the photographer like it. 2.Accepting customers' needs The customer's needs are important because the last person who uses the image or Keep that image as a customer. 3.Presenting an overview of the work that will occur is an overview of the wedding. The work that will happen 4. Photography and services because of this work requires a lot of subtlety, and must pay attention to the service and quality continuously. Helps communication in both work and photos is easy to understand With the use of ADIA strategies, there are 5 ways: 1.Create awareness. 2.Making sense of communication in photos. 3.Build confidence for new customers And 4.Make a promotion for the purchase and 5.Good to say from the above, that is to add interest in Taking pictures and creating opportunities to increase customers and have more acquaintances The needs of each customer also helps to have a direction in marketing communication, making it answer. Problems and communication with the target group of consumers as well as from the analysis of the results of the research found that doing Systematic work and the process of creating communication with this photo will help the work quality and meet the needs of the target group, etc.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ช่างภาพ
การถ่ายภาพการแต่งงาน
การสื่อสารทางการตลาด
การถ่ายภาพบุคคล
Advisor(s): ศุภมณฑา สุภานันท์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3803
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
suwisit_wang.pdf4.97 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback