DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3795

Title: การบอกต่ออิเล็กทรอนิกส์และการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ คาร์แคร์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Electronic word of mouth and social media marketing affecting decision to use car care services of customers in Bangkok
Authors: นวภัทร มานะกุล
Keywords: การบอกต่ออิเล็กทรอนิกส์
การตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์
การตัดสินใจใช้บริการคาร์แคร์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการบอกต่ออิเล็กทรอนิกส์ และการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคาร์แคร์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิด ที่ผ่านการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่ใช้สื่อสังคมออนไลน์ ที่เคยใช้บริการคาร์แคร์และอาศัยในกรุงเทพมหานคร จำนวน 284 คน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า การบอกต่ออิเล็กทรอนิกส์ด้านการค้นหาความคิดเห็น ด้านการส่งต่อความคิดเห็นการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ ด้านความทันกระแส และด้านความบันเทิงมีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคาร์แคร์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร คิดเป็นร้อยละ 67 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ส่วนการบอกต่ออิเล็กทรอนิกส์ด้านการให้ความคิดเห็น ด้านการให้ข้อมูล และการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ ด้านการมีปฏิสัมพันธ์ไม่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคาร์แคร์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
The purpose of this study was to study electronic word of mouth (e-WOM) and social media marketing affecting decision to use car care services of customers in Bangkok. The closed-ended questionnaires were passed the verification for the reliability and content validity to use for the data collection. The samples consisted of 284 customers who used both social media and car care service in Bangkok.Inferential statistic for testing hypothesis in this study was multiple regression analysis. The results revealed that thee-WOM in terms of opinion seeking and opinion passing, and social media marketing in terms of entertainment and trendiness had the impact on decision to use car care services of customers in Bangkok accounting for 67 percent at the statistical significant level of .05. However, the e-WOM in terms of opinion giving and information giving, and social media marketing in terms of interaction had no impact on decision to use car care services of customers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: โฆษณาแบบปากต่อปาก
ธุรกิจคาร์แคร์
สื่อสังคมออนไลน์
การตัดสินใจ
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3795
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nawapat_mana.pdf3.59 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback