DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3777

Title: ปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อการมาใช้บริการธุรกิจโจ๊กเปิดหม้อในกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล
Other Titles: Marketing Factors Affecting the Receiving Service of Business of Joke Perd Moh in Bangkok and Metropolitan Area
Authors: ธนกฤต วิเลขรัตน์
Keywords: ปัจจัยทางการตลาด
การมาใช้บริการธุรกิจโจ๊กเปิดหม้อ
กรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยด้านการตลาดที่จะสร้างความสำเร็จของการทำธุรกิจร้านโจ๊กเปิดหม้อในสาขากรุงเทพมหานครและปริมณฑล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ ลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการร้านโจ๊กเปิดหม้อในสาขากรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติ T-test , และ One Way ANOVA ผลการศึกษาพบว่า 1. ปัจจัยด้านการตลาดที่จะสร้างความสำเร็จของการทำธุรกิจร้านโจ๊กเปิดหม้อในสาขากรุงเทพมหานครและปริมณฑล พบว่า ปัจจัยด้านลักษณะทางกายภาพ ( = 3.86) อยู่ในลำดับแรก ลองลงมาคือ ด้านผลิตภัณฑ์และบริการ ( = 3.73) ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ( = 3.70) ด้านการส่งเสริมการตลาด ( = 3.66) ด้านกระบวนการให้บริการ ( = 3.61) ด้านบุคลากร ( = 3.50) และ ด้านราคา ( = 3.44) ตามลำดับ 2. เมื่อเปรียบเทียบปัจจัยส่วนบุคคล กับปัจจัยด้านการตลาดที่จะสร้างความสำเร็จในธุรกิจร้านโจ๊กเปิดหม้อที่แตกต่างกัน พบว่า ปัจจัยด้านอาชีพ แตกต่างกัน กับปัจจัยด้านการตลาดที่จะสร้างความสำเร็จในธุรกิจร้านโจ๊กเปิดหม้อในด้านลักษณะทางกายภาพ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน แตกต่างกันกับปัจจัยด้านการตลาดที่จะสร้างความสำเร็จในธุรกิจร้านโจ๊กเปิดหม้อ ในด้านผลิตภัณฑ์และบริการ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this study was to investigate the marketing factors that created the success in running business of Joke Perd Moh in Bangkok and metropolitan area. The samples consisted of 400 customers of Joke Perd Moh in Bangkok and metropolitan area. The instrument used in this study was the questionnaire. The statistics used in the study were Percentage, Mean, Standard deviation. T-test and one-way ANOVA were used to test the hypotheses. The findings found that as follows: 1.Marketing factors affecting the success of running business of Joke Perd Moh in Bangkok and metropolitan area were different. Physical factor was found to be the first factor (mean = 3.86), followed by product and service (mean = 3.73), distribution channel (mean=3.70), promotion (mean=3.66), service process (mean=3.61), personnel (mean=3.50) and price (mean=3.44) respectively. 2. Comparing personal factors to different marketing factors that created the success in the business, the results showed that the factor of different occupations and marketing factors affecting the success in the bussiness of Joke Perd Moh in terms of physical factor were different with statistical significance at 0.05. Average income was different from the factor of different occupations and marketing factors affecting the success in the business of Joke Perd Moh in terms of product and service with statistical significance at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.) -- สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การจัดการร้านอาหาร
ร้านอาหาร -- การตลาด
ผู้บริโภค -- บริการที่ได้รับ
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาด
Advisor(s): ภูเกริก บัวสอน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3777
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanakrit_vile.pdf5.81 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback