DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3725

Title: แผนธุรกิจ Aura White Body
Other Titles: Business Plan for Aura White Body
Authors: พรชนก คำแพร
Keywords: ผลิตภัณฑ์โลชั่นบำรุงผิวกาย
สารสกัดรกแกะธรรมชาติ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อช่วยกำหนดกรอบแนวทางความคิด และการดำเนินงานของธุรกิจผลิตภัณฑ์โลชั่นบำรุงผิวกายภายใต้ชื่อ Aura White Body Aura white body มีนวัตกรรมที่นำสารสกัดจากรกแกะธรรมชาติ มาผสมผสานกับ Glutathione ช่วยปรับสภาพให้ผิวขาวใส ชะลอการเกิดริ้วรอยของผิวพรรณ ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยโดยใช้แนวความคิด ส่วนประสมการตลาดบริการ (Service Marketing Mix –7Ps) แนวความคิดแบบจำลองพฤติกรรมผู้บริโภค โดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มประชากรตัวอย่างที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 200 คน ข้อมูลที่ได้นำมาประมวลผลโดยสถิติค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และการหาความสัมพันธ์ ผลการศึกษาพบว่าผู้ซื้อสินค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 21-30 ปี ให้ความสำคัญในเรื่องราคาเหมาะสมเมื่อเทียบกับส่วนผสม ปริมาณ และคุณภาพ เรื่องความง่ายในการเข้าสู่ระบบทาง website ผลิตภัณฑ์ เรื่องติดต่อพนักงานได้ทุกครั้งที่มีปัญหา เรื่องผลิตภัณฑ์จำเป็นต้องมีการรับรองมาตรฐานเช่น อย. GMP เป็นต้น เรื่องมีการให้ข้อมูลเกี่ยวกับประโยชน์ของสินค้าที่ครบถ้วน เรื่องมารยาทในการพูดคุยของพนักงานขาย กับความถูกต้องและแม่นยำของพนักงานขายในการให้ข้อมูลสินค้าแก่ลูกค้า เรื่องขั้นตอนการสั่งซื้อง่ายและไม่ซับซ้อน กับมีการกำหนดระยะเวลาในการจัดส่งสินค้าที่แน่นอน จากผลการศึกษา จึงได้ดำเนินการวางแผนธุรกิจ โดยยึดเอาความต้องการของผู้บริโภคเป็นหลักตามที่ได้ทำการสำรวจมา เพื่อที่ผลิตภัณฑ์จะสามารถเป็นผลิตภัณฑ์ที่ผู้บริโภคต้องการ
The objective of this business plan is to assist in defining the conceptual framework and the execution of the business operation of the body lotion product under the brand Aura White Body Aura white body is using the natural extractions innovation to combine with Glutathione. This helps to whiten the skin and slow the occurrence of wrinkles. To make this business plan, the research was done by applying the concept of Service Marketing Mix – 7Ps, and the conceptual model of consumer behavior. The information was gathered by using questionnaires which were answered by 200 participants who are Bangkok residents. The data was analyzed by using percentage, average score, and the statistical relationship. The study found that most buyers are female, aged 21-30 years, give priority to a reasonable price compared to the ingredients, quantity and quality. About the simplicity of logging in via the website of the products, easy to contact the officer every time you have a problem, products need to be certified, such as FDA GMP, etc., providing information about the benefits of the products fully, the manner of the talking of salesperson with the correctness and accuracy of the sales staff in providing product information to customers, the process of simplicity ordering and straightforward with the appointment the time of delivery surly. From the result of the study, the researchers have created and planned a business model by taking the needs of the consumer-based survey so that the product can be a product that consumers want.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เครื่องสำอาง -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
ครีมถนอมผิว -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ครีมถนอมผิว
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3725
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornchanok_kham.pdf4.57 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback