DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3709

Title: อิทธิพลของการทำการตลาดแบบเนื้อหา (Content Marketing) ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ Netflix ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Content marketing of Netflix toward consumer's purchasing decision in Bangkok metropolitan region
Authors: พริมา ภิญโญลาภะ
Keywords: การตลาดแบบเนื้อหา
บทความ
รูปภาพ
Infographics
วิดีโอ
การตัดสินใจใช้บริการ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) ซึ่งมีวัตถุประสงค์คือ เพื่อศึกษาอิทธิพลของการทำการตลาดแบบเนื้อหา (Content Marketing) ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ Netflix ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ใช้บริการและเคยใช้บริการ Netflix ในเขตกรุงเทพมหานคร ได้ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจำนวน 119 ชุด เลือกกลุ่มตัวอย่างโดยใช้วิธีการสุ่มแบบเฉพาะเจาะจง สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) จากผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 21-25 ปีอาชีพนักเรียน นักศึกษาเป็นส่วนใหญ่ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 15,001-20,000 บาท ระดับการศึกษาปริญญาตรี สถานภาพโสด มีจำนวนสมาชิกในครอบครัว 4 คนขึ้นไป อาศัยอยู่ในบ้านเดี่ยว ผลการวิจัยพบว่า ผู้ใช้บริการและเคยใช้บริการ Netflix มีการตัดสินใจใช้บริการในการทำการตลาดแบบเนื้อหาโดยใช้สื่อประเภทวิดีโออยู่ในระดับความคิดเห็นมากที่สุด และผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การทำการตลาดแบบเนื้อหาโดยใช้สื่อประเภทบทความและวิดีโอมีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ Netflix ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในขณะที่สื่อ ประเภทรูปภาพ Infographics ไม่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ Netflix ของผู้บริโภคในเขต กรุงเทพมหานคร
This research is quantitative research. The aim of this study is to investigate the impact of content marketing that affect the decision of Netflix’s users in Bangkok domain. The scopes of this study are comparison between recent subscribers and ex-users of Netflix TH. The data were collected through the administration of a structured questionnaire with a sample of 119 people who lived in Bangkok. The purposive samplings were used in this research and tested via stepwise multiple regression analysis. The results of the study showed that most of the participants are single women in the aged 21-25 who still in school or college. Their average incomes are between 15,000-20,000 Baht/month. The further indicate of this study proved that the content marketing in a form of video does the highest impact on decision making among Netflix’s users in both groups. In the conclusion, content marketing does indeed affected Netflix’s users in continuing their memberships, by statistically significant at the 0.05 level whereas Infographics data shows no effecting on decision making for both users in Bangkok area.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
วีดิทัศน์บนอินเทอร์เน็ต
การตลาด -- การตัดสินใจ
วีดิทัศน์บนอินเทอร์เน็ต -- การตัดสินใจ
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3709
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pharima_phin.pdf4.22 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback