DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3707

Title: ปัจจัยการสร้าง Content Marketing ที่มีอิทธิพลต่อความสนใจในแบรนด์เสื้อผ้าแฟชั่นในประชากร Gen M
Other Titles: Factors affecting interested the content marketing of fashion product through Facebook by M generation
Authors: จารุพัฒน์ จรุงโภคากร
Keywords: สินค้าแฟชั่น
รูปแบบเนื้อหา
เฟซบุ๊ก
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึง (1) ศึกษาข้อเท็จจริงเกี่ยวกับการซื้อสินค้าเกี่ยวกับแฟชั่นผ่านช่องทาง Facebook (2) ศึกษาการสร้างรูปแบบเนื้อหาที่จะทำให้กลุ่มเป้าหมายเกิดความสนใจ โดยการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ เก็บข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) โดยผู้ให้สัมภาษณ์มีอายุอยู่ที่ 22-27 ปี จำนวน 10 คน ผลการวิจัยพบว่าในกลุ่ม M Generation ยินยอมที่จะใช้เวลาในการรับชมเนื้อหารูปแบบ Video มากกว่าเนื้อหารูปแบบอื่น ๆ บนแฟนเพจที่ขายสินค้าเกี่ยวกับแฟชั่น เนื่องจากเนื้อหารูปแบบ Video ให้ความรู้สึกที่บันเทิงและความคิดสร้างสรรค์ได้มากกว่า และถ้าหากนำเสนอเนื้อหาที่มี Promotion รวมเข้าไปด้วย จะยิ่งช่วยส่งเสริมให้เกิดความสนใจ ไปจนถึงเกิดการซื้อขายได้
The purposes of this study were as follows: (1) to study the purchasing behaviors of buying fashion product via Facebook website. (2) To study and create interesting content in the form of multimedia. This qualitative research made use of in-depth interviews involving a range of 10 respondents who age between 22-27 years old. By the research, the M Generation target will admit to spend the time to watch the content and video more than other types of contents on the Facebook page about fashion due to the video content made them feel more inspired and entertained and if the content included the promotion campaign that will be the best chance to boost the sales.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: เสื้อผ้า -- การจัดซื้อ
เสื้อผ้า -- การตัดสินใจ
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3707
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jarupat_char.pdf3.7 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback