DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3696

Title: การสร้างสรรค์เนื้อหาภาพยนตร์สั้นเชิงพาณิชย์ในเรื่องอารมณ์บนสื่อออนไลน์
Other Titles: Creativity Content Short film Commercial of Emotional on Social Media
Authors: รุจน์ ศานติวิวัฒน์กุล
Keywords: การตลาดเนื้อหา
ภาพยนตร์สั้น
การจัดตั้งธุรกิจ
ผู้รับชม
สื่อออนไลน์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษาการสร้างสรรค์เนื้อหาของภาพยนตร์สั้นเชิงอารมณ์บนสื่อออนไลน์เกี่ยวกับเรื่องสินค้าและการบริการ 2) เพื่อศึกษาถึงกระบวนการผลิตและกลยุทธ์ต่างๆ ในภาพยนตร์สั้นของผู้กำกับที่มีผลต่อการถ่ายทอดผ่านผลิตภัณฑ์ในภาพยนตร์โฆษณา 3) เพื่อศึกษารูปแบบการจัดตั้งธุรกิจที่ผลิตสื่อผลงานให้ถูกใจกลุ่มผู้รับชมที่หลากหลายเจเนอเรชั่นโดยการผลิตภาพยนตร์สั้นตรงตามหลักการของการสร้างสรรค์เนื้อหาและรูปแบบการวิจัยเป็นแบบเชิงคุณภาพ ใช้การสัมภาษณ์แบบเจาะลึกจำนวน 3 คน โดยเป็นผู้กำกับภาพยนตร์โฆษณาที่มีชื่อเสียงระดับโลกและเป็นที่รู้จักกันในวงการโฆษณา เพื่อให้งานวิจัยมีประสิทธิภาพและได้ข้อมูลที่ถูกต้อง ผลการวิจัยพบว่า 1) การสร้างสรรค์เนื้อหาภาพยนตร์สั้นจะมีเรื่องอารมณ์ของเนื้อเรื่องมาเกี่ยวข้องทั้งยังมีการคิดบทหนังให้ตรงตามความต้องการของกลุ่มผู้รับชมและประยุกต์ผลงานให้ตรงตามยุคสมัยทั้งนี้ก็ขึ้นอยู่กับตัวผู้กำกับและเจ้าของผลงานว่าต้องการให้ผลงานออกมาในรูปแบบใด 2) การตลาดเชิงเนื้อหาสามารถปรับเปลี่ยนได้ตามสภาพแวดล้อม สังคม เศรษฐกิจ การเมือง ล้วนเป็นตัวแปลในการผลิตผลงาน 3) การจัดตั้งธุรกิจเพื่อผลิตสื่อในปัจจุบันถือว่ายังมีการแข่งขันค่อนข้างสูงจึงต้องหาวิธีการสร้างเนื้อหาให้เป็นที่ยอมรับ โดดเด่นและเกิดการจดจำในที่สุด 4) การที่จะให้เข้าถึงผู้รับชมหลากหลายเจเนอเรชั่นต้องมีความเข้าใจถึงเรื่องพฤติกรรมของคนแต่ละกลุ่มที่ต้องการจะศึกษา
The research had three objectives: 1) To study the creation of a short film emotional content on social media about products and services. 2) To study the production process and strategies in the short films of the commercial. 3) To study the establishment of businesses that produce media works appealed to the audience to a variety Generation Short film production is based on the principle of content creation and the research model is qualitative Three people in-depth interviews he is a world renowned film director and well-known in the advertising industry to provide effective research and accurate information. The research found that 1) Short filmmaking is about the emotions of the story, and the script is tailored to the needs of the audience and Portfolio to meet the modern era, it is up to the director and owner of the work that you want to work out in any form. 2) Marketing content can be adjusted according to the environment, society, economy, politics are a means of production. 3) The establishment of media production business today is considered to be quite competitive, so it must find a way to create content to be acceptable The most remarkable and remembered. 4) To reach a broader audience, Understanding the behavior of each individual group needs to be understood.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ภาพยนตร์โฆษณา
สื่อสังคมออนไลน์
การจัดการโฆษณา
โฆษณา -- ภาพยนตร์
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3696
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ruj.sant.pdf5.25 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback