DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3647

Title: ความพึงพอใจต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการที่มีผลต่อการใช้บริการเซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์ จังหวัดสมุทรปราการ
Other Titles: Satisfaction and Marketing Mix Factors for Service Businesses affecting the Usage of Service Apartments in Samutprakarn Province
Authors: วราภรณ์ ลุ่มพนานุสรณ์
Keywords: ความพึงพอใจ
ส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการ
เซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง ความพึงพอใจต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการที่มีผลต่อการใช้บริการเซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์ จังหวัดสมุทรปราการ ทำการศึกษารูปแบบการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) กระบวนการศึกษาเชิงสำรวจ (Survey Research) โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ (Accidental sampling) จำนวน 400 คน เก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างโดยใช้แบบสอบถาม (Questionnaire) ระหว่างวันที่ 1 เดือน พฤษภาคม พ.ศ. 2560 ถึง 31 เดือน พฤษภาคม พ.ศ. 2560 วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติพรรณนา ได้แก่ จำนวน ร้อยละ ถิติอ้างอิง One way ANOVA และ T-test แล้วทดสอบความแตกต่างระหว่างกลุ่มโดยใช้ Scheffe ในการวิเคราะห์และแปลผลข้อมูลทางสถิติ ผลการศึกษา พบว่า ส่วนมากเป็นเพศหญิง อยู่ในช่วงอายุ 20-29 ปี มีสถานภาพโสด มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือน ระหว่าง 20,001 - 30,000 บาท ความพึงพอใจของผู้ใช้บริการเซอร์วิสอพาร์ทเม้นท์ จังหวัดสมุทรปราการ โดยรวม อยู่ในระดับมากที่สุด ที่ค่าเฉลี่ย 4.64 พิจารณารายด้าน ในทุกๆด้านความพึงพอใจอยู่ในระดับมากที่สุด ด้านที่มากที่สุดคือ ด้านสถานที่ให้บริการ (Place) ที่ค่าเฉลี่ย 4.58 รองลงมาคือ ด้านบุคลากร บุคคล (People) หรือพนักงาน (Employee) ที่ค่าเฉลี่ย 4.57 ด้านราคา (Price) ที่ค่าเฉลี่ย 4.44 ด้านผลิตภัณฑ์ (Product) ที่ค่าเฉลี่ย 4.40 ด้านการส่งเสริมการขาย (Promotions) ที่ค่าเฉลี่ย 4.37 ด้านกระบวนการให้บริการ(Process) ที่ค่าเฉลี่ย 4.27 และน้อยที่สุด คือ ด้านบรรยากาศ ด้านกายภาพ (Physical Evidence/Environment and Presentation) ที่ค่าเฉลี่ย 4.25 ตามลำดับ การศึกษาครั้งนี้เป็นประโยชน์สำหรับเจ้าของอพาร์ทเมนท์เพื่อปรับปรุงผลิตภัณฑ์และบริการให้มีความพึงพอใจสูงสุด
Study of the satisfaction on the marketing mix components for service business that affects to apartment service usage in Samut Prakan province is a survey research. The 400 participants are chosen by using accidental sampling. The information is gathered starting from 1st to 31th of May, 2017, by using questionnaire as a tool. The information is analyzed by descriptive statistic which consists of percentage value, reference statistic “One-way ANOVA” and T-test before testing the difference between the group by applying Scheffe in the analyzing and converting of the statistical information processes. The result of the research has shown that most of the female participants age ranged from 20-29 years old, most of them are single, graduated as a bachelor’s degree from the university and work in a private company. The female participants are mostly having income ranged from 20,001 to 30,000 Bath. The overall satisfaction level of the apartment service recipient, Samut Prakan province are high. The average satisfaction score is at 4.64 when considers the total income. The most satisfactory factor is the service place which has satisfactory score at 4.58. The second highest is employee and the people that belongs to the business which has satisfactory score at 4.57. The price factor has average score at 4.44 and the product of the business has score at 4.40 whereas the promotion and the service processes have average score at 4.37 and 4.27 respectively. The least satisfactory factor which is the physical evidence/environment and presentation has average score at 4.25. This study is useful for service apartment owners to improve their product and service to exceed customers’ satisfactions.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)-- สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: ห้องชุด
ห้องชุด -- การเช่า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ห้องชุด -- ไทย -- สมุทรปราการ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ห้องชุด -- การตลาด
การจัดการตลาด
Advisor(s): ดวงธิดา นันทาภิรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3647
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
waraporn_loomp.pdf5.87 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback