DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3622
|
Title: | แผนธุรกิจ เครื่องหนังจระเข้แบรนด์ “RATCHA” |
Other Titles: | Business Plan for Business model RATCHA’s Crocodile Leather |
Authors: | รัตน์ชา เปล่งอุดมกิจ |
Keywords: | การรับรู้ตราสินค้า พฤติกรรมการซื้อ เครื่องหนังจระเข้ |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการพัฒนาต่อยอดธุรกิจเครื่องหนังจระเข้ภายใต้แบรนด์ “RATCHA” จากธุรกิจฟาร์มจระเปล่งอุดมกิจ โดยสร้างการรับรู้ตราสินค้า และสร้างฐานลูกค้าใหม่ผ่านช่องทางออนไลน์และออฟไลน์ เพื่อเป็นการรองรับธุรกิจเพาะเลี้ยงจระเข้เดิมและเพื่อเพิ่มยอดขายมากกว่า 10% ต่อปี
ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามกับผู้ตอบแบบสอบถามจำนวน 150 คน และมีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจเพื่อจัดทำแผนกลยุทธ์ที่ใช้ในการดำเนินธุรกิจ จากผลการวิจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P) พบว่าด้านผลิตภัณฑ์ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญมากที่สุดคือสินค้ามีคุณภาพสูง (x̄=4.50) ด้านราคาคือการมีหลายระดับราคาให้เลือกตามกำลังซื้อ (x̄=4.27) ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายคือมีช่องทางการจัดจำหน่ายหน้าร้านให้เลือกชมสินค้าจริง (x̄=3.87) และการมีบริการหลังการขายโดยการรับเปลี่ยนสินค้าหากสินค้ามีปัญหาหรือซ่อมเมื่อสินค้าชำรุด (x̄=4.23)
เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจเครื่องหนังจระเข้ภายใต้แบรนด์ “RATCHA” พบว่ามีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์สูงเหมาะแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุน 4,720,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 35,188,418 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 278% ใช้ระยะเวลาในการคืนทุนทั้งสิ้น 0.32 ปี This business plan is aimed to study the feasibility of developing the crocodile leather business under the brand "RATCHA" by creating brand awareness and build a new customer base through online and offline channels. To support the crocodile business and to increase sales at least 10% per year.
This business plan used questionnaires to collect data from 150 samples and analyzed the data via computer program; SPSS and analyzed company’s strengths, weaknesses, opportunities and threats to plan a business strategic. Base on the results of the marketing mix (4P), the highest level of quantity product (x̄ = 4.50), the variety of product’s price (x̄ = 4.27), there is a distribution channel in the store to see the actual products (x̄ = 3.87) and after-sales service by getting replacement or repair when the product is damaged (x̄ = 4.23).
Considering the possibility of investing in the crocodile leather business, the return on investment was at good level, meaning that the business is suitable for investment; the initial outlay was estimated to be 4,720,000 baht with net present value (NPV) is 35,188,418 baht, an internal rate of return (IRR) of 278% and payback period of 0.32 years. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ เครื่องหนัง อุตสาหกรรมเครื่องหนัง การจัดการธุรกิจ จระเข้ การบริหารธุรกิจ -- วิจัย |
Advisor(s): | สุเมธี วงศ์ศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3622 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|