DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3619

Title: แผนธุรกิจชาบังนัน
Other Titles: Business plan for Bang nun tea
Authors: นฤมล หนวดงาม
Keywords: ชาบังนัน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจ ชาบังนัน เป็นการขยายตลาดของตราสินค้าให้สามารถเพิ่มส่วนแบ่งทางการตลาดของเครื่องดื่มประเภทต่าง ๆ ให้มากขึ้น ด้วยรสชาติของความเข้มข้นในรูปแบบชาปักษ์ใต้แท้ และด้วยคุณภาพของสินค้าที่มีจุดเด่นเฉพาะทำให้ผู้ประกอบธุรกิจมีความต้องการที่จะขยายสาขาของการจัดจำหน่าย โดยได้ให้ความสำคัญกับการจำหน่ายธุรกิจในรูปแบบ แฟรนไชส์ โดยในระยะยาวผู้ประกอบธุรกิจมีความต้องการที่จะทำการขยายสาขาให้ได้มากกว่า 1,000 สาขาทั่วประเทศ รวมทั้งการสร้างภาพลักษณ์ตลาดชาบังนันให้เป็นที่รู้จัก ทั้งนี้เพื่อเป็นเพิ่มส่วนแบ่งทางการตลาดให้ธุรกิจชาบังนันให้มากขึ้น จากการศึกษาความคิดเห็นต่อปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อแฟรนไชส์ธุรกิจ ชาบังนัน พบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อผู้ตอบแบบสอบถามในระดับมากที่สุด ได้แก่ ความแตกต่างในรสชาติของเครื่องดื่ม การมีระบบการจัดหาทำเลที่ตั้งที่ดีและเหมาะสม การโฆษณาประชาสัมพันธ์อย่างต่อเนื่องและสม่ำเสมอ การที่พนักงานให้การช่วยเหลือและให้คำปรึกษาแก่ผู้ซื้อแฟรนไชส์ธุรกิจชาบังนันได้เป็นอย่างดี การมีกระบวนการสมัครแฟรนไซส์ที่ไม่ยุ่งยากและซับซ้อน การเป็นตราสินค้าที่มีค่าใช้จ่ายในการทำการตลาดน้อยที่สุด การที่เจ้าของแฟรนไชส์มีการช่วยเหลือและให้คำปรึกษาแก่ผู้ซื้อแฟรนไชส์ได้เป็นอย่างดี และการที่แฟรนไชส์มีระบบการจัดการที่ชัดเจนในการดำเนินธุรกิจ ซึ่งจากผลการศึกษาดังกล่าวสามารถนำมาใช้ในการกำหนดวางแผน กลยุทธ์ธุรกิจชาบังนันได้เป็นอย่างดี โดยกลยุทธ์ระดับองค์กร ได้แก่ กลยุทธ์การขยายตัวในแนวนอน กลยุทธ์ระดับธุรกิจ ได้แก่ กลยุทธ์การมุ่งเน้นลูกค้าเฉพาะกลุ่ม และกลยุทธ์ระดับปฏิบัติการ ได้แก่ กลยุทธ์การตลาดบริการ เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุน พบว่า มีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์ดี เห็นควรแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุนทั้งสิ้น 680,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ เท่ากับ 2,689,534.07 บาท และมีอัตราผลตอบแทนของโครงการอยู่ที่ร้อยละ 65
Business Plan for Bang Nun Tea are Expanding the market of the brand to increase the market share of different beverages, by the taste of the concentration in the form of genuine south and with the quality of the product is unique makes businesses need to expand their distribution channels. We focus on the distribution of business in the form of franchise, which in the long term, the business needs to expand more than 1,000 branches nationwide, as well as the image of the tea market is known. This is to increase the market share of the tea industry. The study of the factors influencing the purchase decision franchise of Business for Bang Nun Tea, The result that the most influential factors affecting the respondents were the differences in the taste of the drink, to have a good location system, continuous and consistent advertising, The staff provides assistance and advice to franchisees, Businessmen bartenders, The process of applying for a franchise is simple and easy, Branding is the least costly marketing, The franchise owner has to help and advise franchisees as well and the franchise has a clear management system in the business. Which the results of this study can be used in planning the strategy of the Bang Nun Tea business is very well. By corporate strategy is horizontal growth, Business strategy is focus strategy and operation strategy is marketing service strategy. Considering the feasibility of investing, the result that the rate of return throughout the project is good, It should be invested by The investment budget 680,000 bath, NPV as 2,689,534.07 bath and the rate of return of the project is at a 65 percentage.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
เครื่องดื่ม
เครื่องดื่ม -- การตลาด
การลงทุน
เครื่องดื่ม -- การลงทุน
อุตสาหกรรมเครื่องดื่ม
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3619
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nalumol_nuad.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback