DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3618

Title: แผนธุรกิจเฉาก๊วยอบแห้ง
Other Titles: Business Plan for Dry Grass Jelly
Authors: พรชัย สำราญรื่น
Keywords: เฉาก๊วยอบแห้ง
แผนธุรกิจ
ระยะเวลาคืนทุน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจฉบับนี้ จัดทำขึ้นเพื่อขยายธุรกิจ นิตยา ท็อปปิ้ง ศึกษาความเป็นไปได้ในการต่อยอดธุรกิจ ในการจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้ มีการวิเคราะห์ปัจจัยต่างๆที่เกี่ยวข้องกับการทำธุรกิจ ใช้เครื่องมือ SWOT การวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อนของกิจการ โอกาส อุปสรรคที่ส่งผลต่อกิจการ การวางกลยุทธ์ด้านต่างๆ และได้มีการทำวิจัยเกี่ยวกับผู้บริโภคและผู้ขายสินค้าด้วยการสัมภาษณ์กลุ่มตัวอย่าง ผลการวิเคราะห์ธุรกิจ จุดแข็งของธุรกิจนี้ คือผลิตภัณฑ์ที่ยังไม่มีในตลาดยังไม่มีคู่แข่งรายใหญ่ จุดอ่อนคือ การทำการตลาดให้ผู้บริโภคเกิดการรับรู้และมั่นใจ โอกาสของธุรกิจนี้ คือการที่รัฐบาลออกนโยบายต่างๆเพื่อส่งเสริมให้ทำธุรกิจ อุปสรรคที่เกิดขึ้นคือการเติบโตของเศรษฐกิจที่ยังชะลอตัว ใช้กลยุทธ์ในการเป็นเจ้าแรกที่จะกำหนดราคา และพัฒนาตัวสินค้า และผลวิจัยที่ได้ทำการสัมภาษณ์กลุ่มตัวอย่าง พบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่ยังไม่เคยได้ยิน หรือรู้จักกับเฉาก๊วยอบแห้งมาก่อน และมีความรู้สึกสนใจในสินค้าพอสมควร เมื่อพิจารณาข้อมูลแล้ว พบว่า กลยุทธ์ที่เหมาะสมในการทำธุรกิจนี้ คือการเพิ่มคุณค่าให้กับผลิตภัณฑ์ โดยที่จะมีการเพิ่มคุณค่าขึ้นเรื่อยๆ เพื่อสร้างความหลากหลายให้กับลูกค้า และ การคำนวณอัตราส่วน ความเป็นไปได้ในการลงทุน เงินทุนเริ่มแรกที่ใช้ในการลงทุน 182,000 บาท NPV 4,983,108.48 ระยะเวลาคืนทุนสั้น เหมาะสมที่จะลงทุนในสินค้านี้
This Business Plan To expand the Nippon Top Up business, feasibility of business expansion. In preparing this business plan. Analysis of factors related to doing business. Use SWOT tools to analyze your company's strengths, weaknesses, opportunities and obstacles that affect your business. Strategic Planning Research on consumer and vendor has been conducted by interviewing the sample. Business Analysis The strength of this business. There are no major competitors in the market. The weakness is to market to the consumer awareness and confidence. This opportunity of business. It is the government's policy to promote business. The obstacle is the growth of the economy is slow. Use strategy to be the first to set the price. And develop the product. The results of the interviews revealed that most consumers have not heard. Or know the dried before. And have a good sense of interest in the product. Considering the information, I found that the right strategy for doing this business. Is adding value to the product. There will be more and more value. To create variety for customers and to calculate the ratio. Possibility of investment Initial capital spent on investment 182,000 Baht NPV 4,983,108.48 Short payback period It is good to invest in this product.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3618
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phonchai.samr.pdf2.26 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback