DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3610

Title: แผนธุรกิจ บริษัท เวล.แวกซ์ จำกัด
Other Titles: Business Plan for WELL WAX Co.,Ltd.
Authors: วรเมธ เกตุวัตถา
Keywords: แผนธุรกิจ
ผลิตภัณฑ์จัดแต่งทรงผม
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของแผนธุรกิจ บริษัท เวล.แวกซ์ จำกัด คือ เพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจในการจำหน่ายผลิตภัณฑ์ Rocco WAX ในการจัดทำแผนธุรกิจได้มีการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์คู่แข่ง และการวิจัยตลาดโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้ให้ข้อมูลที่เป็นกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย ทั้งผู้บริโภคและช่างผมจำนวน 9 คน และใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหาในการวิเคราะห์ข้อมูล จากการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจพบว่า จุดแข็ง คือ สินค้ามีความแปลกใหม่และใช้วัตถุดิบจากธรรมชาติ จุดอ่อน คือ ไม่สามารถควบคุมการผลิตด้วยธุรกิจเอง โอกาสคือ การเติบโตของผู้บริโภคที่นิยมใช้ผลิตภัณฑ์จากธรรมชาติ และอุปสรรค. คือ ไม่สามารถเข้าไปสู้กับผลิตภัณฑ์ที่มีบรรจุภัณฑ์แบบเก่าได้อย่างตรงไปตรงมา เนื่องจากบรรจุภัณฑ์แต่ละชนิดก็มีวัฒนธรรมและวิธีการใช้ที่แตกต่างกันออกไป สำหรับการวิจัยตลาดพบว่าผลิตภัณฑ์ Rocco WAX ปริมาณ 75 กรัม นั้น มีราคาเหมาะสมในการจำหน่ายอยู่ที่ 200 บาท จากผลการวิเคราะห์ กลยุทธ์ของ ’ Rocco WAX ได้แก่ กลยุทธ์การขยายตัว เนื่องจากเป็นการเริ่มต้นโดยการเป็นธุรกิจขนาดเล็ก และไม่มีฐานการผลิตเป็นของตัวเอง จึงต้องใช้ธุรกิจขยายตัวเพื่อสร้างการผลิตตั้งแต่กระบวนการสรรหาวัตถุดิบไปจนถึงกระบวนการจำหน่าย การทำธุรกิจ Rocco WAX ใช้เงินลงทุนจำนวน 472,000. บาท มีระยะเวลาการคืนทุนอยู่ที่ 9 เดือน โดยมูลค่าปัจจุบันสิทธิเท่ากับ 825,758 และมีผลตอบแทนที่เป็น IRR เท่ากับ 79%
Business objective plan of Well Wax Co. is a proceed the conduction for distribute product of Rocco Wax. In this business plan we have a business environment analysis, opponent analysis and market research by depth interview with target customers. Both 9 persons of customer and hair dresser by using content and information analysis method. By environment analysis we found that product strength is innovative and naturally material. Weakness of this product is we cannot control all of manufacturing. Opportunity is population of customers whom favor in natural product. And trouble is this product cannot candid compete with old fashion package products because in each package has each different culture and using method. By market research found that product of Rocco Wax in 75 grams quantity appropriate for selling at 200 baht. From the analysis, Rocco Wax strategy would be expand strategy toward beginning as small-scales business with no production base by its own so we need to apply business expansion for make a production since process of recruiting raw material to selling process. Making business of Rocco Wax spend investment amount 472,000 baht during 9 months return by presently value 825,758-baht net and return of investment (IRR) as 79%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3610
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
woramet.ketwa.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback