DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3584

Title: แผนธุรกิจผลิตและจัดจำหน่าย: ปีกไก่อบ “Pick Me”
Other Titles: Business plan for New Orleans chicken wing “Pick Me”
Authors: ณัฏฐ์ นาควัชระ
Keywords: ปีกไก่อบ
นิวออลีน
นิวออลีนชีส
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจบริษัทจัดจำหน่ายปีกไก่อบ “Pick Me” ที่จัดทำขึ้นมา เพื่อที่จะต้องการศึกษาการดำเนินการวิจัยผู้บริโภค โดยใช้ทฤษฎีส่วนประสมการตลาดในการวิเคราะห์ด้านกระบวนการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค รวมถึงการวิเคราะห์ปัจจัยสภาพแวดล้อมทางธุรกิจ ได้แก่ การวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรค ในการดำเนินธุรกิจของบริษัท “Pick Me” จำกัด การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายในธุรกิจ การวิเคราะห์ปัจจัยภายนอกของธุรกิจ การวิเคราะห์ปัจจัยเสี่ยงที่เกิดจากปัจจัยแวดล้อมภายในธุรกิจ การวิเคราะห์ปัจจัยเสี่ยงที่เกิดจากปัจจัยแวดล้อมภายนอกธุรกิจ การวิเคราะห์ด้านการแข่งขัน รวมถึงการบริหารด้านการบริหารจัดการด้านทรัพยากรการเงิน ผลของการวิเคราะห์ข้อมูลสามารถนำไปใช้กำหนดกลยุทธ์ในการดำเนินธุรกิจของบริษัท “Pick Me” จำกัด โดยทางบริษัทได้นำกลยุทธ์ส่วนประสมการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาด ผสมผสานกับการสื่อสารผ่านช่องทางออนไลน์เพื่อสร้างการรับรู้ในตราแบรนด์ให้แก่ผู้บริโภคได้อย่างรวดเร็ว และทำให้การซื้อขายเป็นไปอย่างมีประสิทธิภาพ ผลการประเมินทางการเงิน พบว่า โครงการต้องการเงินลงทุนประมาณ 1,390,000 บาท เป็นเงินลงทุนของเจ้าของกิจการทั้งหมด เริ่มต้นบริษัทจะมีการตั้งสาขากระจายให้ทั่วขอบเขตที่ได้กำหนดไว้ และจ้างพนักงานประจำสาขาหน้าร้าน และจะเพิ่มยอดขายปีละ 10% โดยธุรกิจมีจุดคุ้มทุนในปีแรกอยู่ที่ 7,192,621 บาท และมีอัตราผลตอบแทนของโครงการ (IRR) ที่ร้อยละ 98 มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) 4,109,886 บาท โดยใช้ระยะเวลาคืนทุน 1 ปี 6 วัน
The purpose of the development of business plan for “Pick Me” baked chicken wings is to do the research about customers by using Marketing Mix Theory to analyze customer purchasing decision process including the business environment factors are strengths, weaknesses, opportunities, and threats to run “Pick Me” company limited. The analysis of internal and external work environment, the internal risk factors and external risk factors, including the management of financial resources. The result of the analysis can be used to develop the strategies for the business of “Pick Me” company limited. The company applies Marketing Mix Strategies that are product, price, place and promotion with online communication to create the brand awareness to customers fast and create the trade effectively. From the financial evaluation, the project needs 1,390,000 THB approximately to invest by owner. In the beginning, the company will set up kiosks to cover the target areas and assign employees along each branch. This will increase the sale 10% per year. The breakeven point of the business is in the first year of 7,192,621 THB. The project's internal rate of return (IRR) was 98%, with a net present value (NPV) was 4,109,886 THB and a payback period was 1.6 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อุตสาหกรรมอาหาร
การปรุงอาหาร (ไก่)
การปรุงอาหาร (ไก่) -- การตลาด
การลงทุน
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3584
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nat_nagv.pdf2.3 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback