DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3583

Title: แผนธุรกิจแบรนด์เสื้อผ้าแนววินเทจสำหรับสุภาพบุรุษ
Other Titles: Business Plan for Fashion Brand Alte Kleidung
Authors: กฤตมุข นาคปฐม
Keywords: เสื้อผ้าแนววินเทจ
เสื้อผ้าแนวทหาร
สินค้ารีโปรดัก
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การทำแผนธุรกิจครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและค้นคว้าข้อมูลซึ่งเป็น ส่วนประกอบก่อนการตัดสินใจเริ่มทำธุรกิจ เป็นสิ่งที่มีประโยชน์ต่อธุรกิจและการดำเนินธุรกิจ แผนธุรกิจเป็นการศึกษาหาข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลเกี่ยวกับสิ่งที่ต้องการจะทำซึ่งการทำ แผนจะเป็นตัวบ่งชี้ถึงเป้าหมายที่มีความชัดเจน นำพาไปถึงการวางแผนการปฏิบัติงานด้าน ต่าง ๆ ซึ่ง การหาข้อมูลเพื่อนำมาวิเคราะห์นั้นเริ่มต้นจาก การวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ พันธกิจและ เป้าหมาย การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายในและภายนอก การวิเคราะห์ตลาดคู่แข่งขัน รวมไปถึงการ วิเคราะห์เปรียบเทียบจุดแข็งจุดอ่อน ของสภาพทางธุรกิจ และ สภาพทางการเงิน ซึ่ง การทำแผนธุรกิจ นั้นจะครอบคลุมข้อมูลในทุกด้าน และการวิเคราะห์ในแต่ละจุดจะทำเห็นถึงข้อบก พร่องต่าง ๆ และวิธีการ วางแผนให้เหมาะสม โดยศึกษาจากพฤติกรรมของผู้บริโภคร่วมด้วยเพื่อให้ได้ ข้อมูลที่มีความเที่ยงตรงและ ทำให้สามารถวางแผนได้ตรงตามเป้าหมาย ซึ่งการวางแผนเหล่านี้จะเป็น ตัวบ่งชี้ว่าแผนธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้และมีความน่าลงทุนหรือไม่อย่างไร แผนธุรกิจครั้งนี้เป็นการจัดทำขึ้นเพื่อเป็นการต่อยอดธุรกิจโดยธุรกิจที่ได้เลือกมาเป็นสิ่งที่ตัวผมชื่นชอบและให้ความสนใจเกี่ยวกับเสื้อผ้าและเครื่องแต่งกายวินเทจจึงคิดที่จะเริ่มก่อตั้งร้านค้าขึ้นเป็นที่แรกและจะเริ่มขายทางออนไลน์โดยมี ชื่อร้านว่า“Alte Kleidung”เน้นขายสินค้ากลุ่มลูกค้าวัยรุ่นและวัยทำงานที่รักและชื่นชอบในแฟชั่นสไตล์วินเทจ ซึ่งทางเจ้าของได้มีการสะสมเครื่องแต่งกาย หนังสือ และหาข้อมูลตลอดเวลาเกี่ยวกับสินค้าวินเทจทำให้ทางเจ้าของเกิดความคิดที่จะทำแบรนด์เสื้อผ้าที่ไม่ได้อิงกับกระแสแฟชั่นหรือเทรนการแต่งตัวในปัจจุบัน แต่ได้นำเอาแรงบันดาลใจมาจากเครื่องแต่งกายในประวัติศาสตร์มาผสมผสานกับการสร้างสรรค์ผลงานในแบบฉบับของตนเอง โดยใช้วัตถุดิบ ต่าง ๆ ให้มีความใกล้เคียงกับแบบฉบับมากที่สุดและทำการตัดเย็บที่เหมือนกับแบบฉบับดั้งเดิม
Making a business plan, this time with the purpose of study and research which are the components before deciding to start a business, is useful for business, and business operations. The business plan is to study and analyze the information about what you want to do, where to do. The plan will be a clear indication of clear targets. Pound goes up to the plan, which To find information to analyse that, starting from an analysis of the detailed overview of the mission and goals of business analysis, environmental factors, internal and external. Market analysis, competition, including comparative analysis of strengths, weaknesses, business conditions and the financial condition, business plans, which will cover all aspects of information and analysis on each point to make a Visual representation of the fault. Hypothyroidism and various methods to plan them properly. By studying the behaviour of consumers to get involved. Information that is accurate and makes plans to meet these targets, which are planned to be an indicator of whether this business plan, there is no possibility of investment or not? This business plan is designed to build on the business with businesses that have chosen what I love and care about clothes and costumes, vintage, thought to store its inception. trade was the first to start selling online with. Name it "Alte Kleidung "customer focused sales groups, youngsters and working professionals who love fashion and like the vintage style. The owner has a collection of apparel, books and find out all about vintage make the owner an idea to make clothes that are not tied to the current fashion trends to dress or present. He took inspiration from the costumes blend history with the creation of their own. Using raw materials In a similar style and tailoring, as most traditional.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
การลงทุน
เสื้อผ้า -- การตัดสินใจ
อุตสาหกรรมเสื้อผ้า
เสื้อผ้า -- การลงทุน
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3583
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
krittamuk.nark.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback