DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3581

Title: แผนธุรกิจ คลินิกรักษาสัตว์ มาร์แต
Other Titles: Business Plan for Animal Clinic Marthe
Authors: พชรพร บำรุงกิจ
Keywords: คลินิก
สัตว์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: คลินิกรักษาสัตว์ มาร์แต ดำเนินธุรกิจด้านการรักษาและดูแล เนื่องจากสัตว์เลี้ยง เป็นสัตว์ที่เลี้ยงไว้เพื่อเป็นเพื่อนหรือเพื่อคุ้มครองบุคคลเป็นหลัก ปัจจุบันธุรกิจคลินิกรักษาสัตว์เป็นธุรกิจที่ใช้เงินลงทุนไม่สูงมากนัก รวมทั้งความนิยมเกี่ยวกับการเลี้ยงดูสัตว์เพิ่มมากขึ้น ประกอบกับทำเลที่ตั้งที่เอื้อต่อการทำธุรกิจ จึงเกิดแนวคิดในการก่อตั้งธุรกิจคลินิกสัตว์ขึ้น ผู้วิจัย จึงมองเห็นช่องทางและโอกาสในการสร้างมูลค่าจากธุรกิจ โดยเล็งเห็นโอกาสในการทำธุรกิจให้บริการสุนัขให้มีความแตกต่าง โดยจะทำในรูปแบบการให้บริการแบบครบวงจร เพื่อรองรับความต้องการทางการตลาดในด้านพฤติกรรมของประชาชนในปัจจุบัน รวมทั้งเป็นโอกาสในการสร้างธุรกิจในพื้นที่ที่มีกลุ่มเป้าหมายเดินทางมาเป็นจำนวนมาก โดยได้กำหนดเป็นกลยุทธ์การตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์และบริการ ประกอบด้วย การรักษาโรคสัตว์ การบริการ และการจำหน่ายสินค้าและผลิตภัณฑ์เกี่ยวกับสัตว์เลี้ยง ด้านราคา ใช้วิธีการตั้งราคาสูง เพื่อแสดงถึงคุณภาพที่ดี ด้านการจัดจำหน่ายและการให้บริการ โดยการเลือกสถานบริการตั้งอยู่ในพื้นที่ที่มีลักษณะโดดเด่น ด้านการส่งเสริมการตลาดจะเน้นการสร้างการรับรู้และจดจำตรายี่ห้อของคลินิกให้เกิดกับลูกค้ากลุ่มเป้าหมายให้ได้ 30% ขึ้นไปในช่วงแรก โดยจัดกิจกรรมการแจกใบปลิว และกิจกรรมการแจกแผ่นพับ นอกจากนี้ยังส่งเสริมให้เกิดการทดลองใช้ โดยมีเป้าหมายในการใช้บริการ 4,000 รายในปีแรก และมีการเพิ่มฐานลูกค้าใหม่ รวมทั้งการรักษาฐานลูกค้าเดิม โดยมีเป้าหมายการเพิ่มขึ้นของลูกค้าใหม่ 5% ในปีที่ 2 ของการดำเนินงาน ซึ่งเป็นการจัดกิจกรรมการบอกต่อ เป็นการแนะนำให้กับลูกค้าที่สนใจให้มาใช้บริการกับคลินิก เพื่อนำไปใช้เป็นส่วนลดและบริการเสริมของทางคลินิกเมื่อมีการแนะนำต่อ ใช้ระยะเวลาตลอดการดำเนินงาน รวมทั้งการกระตุ้นให้ลูกค้ามาใช้บริการมากขึ้น อย่างน้อย 30% ต่อเดือน โดยการจัดกิจกรรมสะสมแต้ม สำหรับการวิเคราะห์งบประมาณทางการเงิน พบว่า แผนธุรกิจดังกล่าวมีความเป็นไปได้ในการลงทุน โดยมีมูลค่าปัจจุบันของโครงการเท่ากับ 1,414,589.26 และอัตราผลตอบแทนจากการลงทุนเท่ากับร้อยละ 38
Animal clinic Marthe was operates care and treatment because of pets An animal that is kept as a friend or to protect a person. Currently, the animal clinic business is not very high investment. As well as the growing popularity of animal husbandry. The location is conducive to business. The concept of establishing an animal clinic was born. The researcher saw the opportunities and channels of business value creation. The opportunity to do business dog service is different. It will be in the form of a comprehensive service. To meet the marketing needs of today's people's behavior. It is also an opportunity to build a business in a targeted area. It is defined as a marketing strategy, including products and services, including animal disease treatment, service and distribution of pet products and products. To show good quality. Distribution and service By choosing a location in a prominent area. Marketing promotion will focus on creating awareness and brand recognition of the clinic to target customers to reach 30% or more in the first phase. By organizing activities to distribute flyers. And distribution brochures. It also encourages trial. With a target of 4,000 customers in the first year and a new customer base. As well as maintaining the existing customer base. The goal is to increase new customers by 5% in the second year of operation. This is an activity to tell. It is recommended to customers who are interested in using the clinic. To be used as a discount and clinical supplement when recommended. Use time throughout the operation. Also encourage customers to use at least 30% per month by collecting activities. For financial budget analysis, it is found that the business plan is feasible to invest. The current value of the project is 1,414,589.26 and the return on investment is 38%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3581
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pacharaporn. bamr.pdf2.19 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback