DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3580

Title: แผนธุรกิจขยายสาขาร้านค้าปลีกครุภัณฑ์รุ่งเจริญพร
Other Titles: Business Plan for Roong Jaroenporn Shop
Authors: พีรณัฐ ชัยอนงค์
Keywords: การค้าปลีก
การตลาด
อุปกรณ์ครุภัณฑ์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการพัฒนาต่อยอดธุรกิจร้านค้า รุ่งเจริญพร ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามกับผู้ซื้อ โดยมีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมถึง จัดทำแผนกลยุทธ์ที่ใช้ในการดำเนินธุรกิจ จากผลการวิจัยส่วนผสมทางการตลาด พบว่า ทางปัจจัยการผลิตภัณฑ์ที่ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญมากที่สุด คือ ชื่อเสียงของบริษัท ทางด้านราคา คือ มีการกำหนดมีการกำหนดราคาสินค้าอย่างชัดเจน ทางด้านช่องทางการจัดจำหน่าย คือ การเดินทางไปที่หน้าร้านมีความสะดวกสบาย ทางด้านการส่งเสริมการตลาด คือ มอบส่วนลดสำหรับลูกค้าในการใช้บริการครั้งต่อไป(คูปองส่วนลด) เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจร้านค้า รุ่งเจริญพร พบว่ามีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์ดี เห็นควรแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุน ประมาณ 364,000 บาท มูลค่ำปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 544,226 บาท โดยมีอัตรา ผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 71% ใช้ระยะเวลาในการคืนทุนทั้งสิ้น 1 ปี 2 เดือน
The purpose of this business plan is to study the possibility of the expansion of “Rung Jaroen” Shop. A survey was given to the customers in order to analyze the market, figure out the Strength, Weakness, Opportunities and Threats (SWOT analysis) and come up with the business strategy. The result of the findings can be indicated in terms of 4P(Product, Price, Place and Promotion) as follows: 1) For product, reputation of a company is the most important factor. 2) For pricing, clearly specify the price of the product is what consumer expect the most. 3) For distribution channel, customers prefer going to the stores that is easily and convenience to travel. 4) For marketing promotion, the most satisfactory promotion is to give coupon discount to the buyers. It was also found out that the rate of return of this expansion is favorable, and should invest on. The cost of capital is approximately 364,000 Baht, with the Net Present Value (NPV) of 544,226 Baht, the Internal Rate of Return (IRR) of 71%, and the payback period is within one year and two months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3580
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
peeranut.chai.pdf6.04 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback