DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3571

Title: แผนธุรกิจบริษัท เอ.ที.เอ็ม. คอร์ปอเรชั่น จำกัด
Other Titles: Business Plan for A.T.M Corporation Ltd
Authors: พิชญา ยะโพ
Keywords: การวิเคราะห์จุดแข็งและจุดอ่อน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการพัฒนาต่อยอดธุรกิจบริษัท เอ.ที.เอ็ม. คอร์ปอเรชั่น จำกัด โดยสร้างการรับรู้ (Brand Awareness) และภาพลักษณ์ (Image) ผ่านทางช่องทางการจัดจำหน่าย ด้วยสินค้าและบริการที่ให้ผู้บริโภครู้สึกถึงความคุ้มค่าที่ได้ไว้วางใจใช้บริการบริษัท เอ.ที.เอ็ม. คอร์ปอเรชั่น จำกัด และ สามารถเพิ่มยอดขายอย่างน้อย 20% ต่อปี ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามกับลูกค้าที่ติดต่อซื้อขายกับบริษัท โดยมีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมถึงจัดทำแผนกลยุทธ์ที่ใช้ในการดำเนินธุรกิจ จากผลการวิจัยพบว่าส่วนประสมทางการตลาดโดยภาพรวม มีผลต่อการสั่งซื้อถุงพลาสติกอยู่ในระดับมากที่สุด (Xˉ= 4.29) เมื่อพิจารณาพบว่าด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดคือ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการบริการ (Xˉ= 4.35) ตามลำดับเมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจบริษัท เอ.ที.เอ็ม. คอร์ปอเรชั่น จำกัด พบว่ามีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์ดี เห็นควรแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 5, 000,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 1,259,785 บาท โดยมีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 30.15% ใช้ระยะเวลาในการคืนทุนทั้งสิ้น 2 ปี 6 เดือน
The objective of this business plan was to study the feasibility of business expansion of A.T.M. Corporation Ltd. by creating brand awareness and image through the distribution channel of valued and trustable products and services. A.T.M. Corporation Ltd. can increase the sales at least 20% per year. In preparing this business plan, market research was conducted by distributing the questionnaires to the Company’s existing customers to analyze the Company’s strengths, weaknesses, opportunities and threats and to prepare a strategic plan for the business. The results of the research showed that the overall marketing mix had the highest level of influence on the plastic bags purchasing (Xˉ = 4.29). When individual aspects were considered, the aspect with the highest mean score was the product, followed by place, and service (Xˉ = 4.35), respectively. When investment feasibility for business expansion was considered, the return on investment was at a good level, meaning that the business expansion project was worth investing; the initial outlay was estimated to be 5,000,000 Baht with net present value (NPV) of 1,259,785 Baht; IRR of 30.15%; and payback period of 2year and 6 months
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3571
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pichaya_yaph.pdf2.13 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback