DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3567

Title: แผนธุรกิจเพื่อต่อยอดจากธุรกิจเดิม คลับสุขภาพสถานที่ออกกำลังกายแบบครบวงจร By ดรีมเฮ้าส์มายโฮม-สระว่ายน้ำ
Other Titles: Business Plan for Furthering Existing Business, Comprehensive Health Club Author : Dream House My Home - Swimming Pool
Authors: พิชชาพร เริ่มเจริญสุข
Keywords: ฟิตเนส
สระว่ายน้ำ
ออกกำลังกาย
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ดรีมเฮ้าส์มายโฮม-สระว่ายน้ำ เปิดดำเนินการมาแล้วกว่า 4 ปี ทำให้เข้าใจพฤติกรรมของลูกค้า และตลาดสุขภาพ ความต้องการส่วนลึกภายในจิตใจลูกค้า อีกทั้งการดำเนินชีวิตตลอดจนการเห็นความสำคัญของการออกกำลังกายเพื่อมีสุขภาพที่ดีอย่างยั่งยืนในอนาคต ผู้จัดทำจึงมีความคิดที่จะขยายพื้นที่ออกกำลังกายจากเดิมที่เป็นเพียงสระว่ายน้ำระบบเกลือ ขนาด 25x12.5 เมตร, ห้องอบซาวน่า แยกชายหญิง 2 ห้อง, ห้องฟิตเนสขนาดเล็ก โดยเพิ่มโซนเครื่องหนัก (โซนยิม) อาทิ บราเบล, สมิทแมชชีน, ครอสโอเวอร์แมทชีน, ลานบอล เป็นการต่อยอดและเพิ่มมูลค่าให้กับธุรกิจและบริการ โดยการขยายพื้นที่นี้ยังอิงจากแบบสอบถามวิจัยการตลาด นำไปสู่การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมธุรกิจทั้งภายในและภายนอก กลยุทธ์ส่วนผสมทางการตลาด โดยมีวัตถุประสงค์หลักคือ 1.)เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการขยายพื้นที่เพื่อเพิ่มยอดขายในอนาคต 2.) เพื่อพัฒนารูปแบบธุรกิจประเภทฟิตเนสให้มีความแตกต่างไปจากเดิม ด้วยวิวทุ่มนา อากาศบริสุทธ์ การจัดวางเครื่องเล่นต่าง ๆ มีความครบวงจร มีจุดผ่อนคลาย ให้รู้สึกปลอดโปร่ง เหมาะแก่การพักผ่อนและออกกำลังกายไปพร้อมกัน โดยการจัดทำแผนธุรกิจครั้งนี้ ได้ศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการฟิสเนส ในย่านอำเภอบ้านหมอ จังหวัดสระบุรี และพื้นที่ใกล้เคียง ว่ามีปัจจัยใดบ้างที่สามารถตอบสนองความต้องการของลูกค้าได้ โดยการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายใน ภายนอก ตลอดจนเปรียบเทียบคู่แข่งขัน ปัจจัยที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการฟิสเนส คือ ด้านผลิตภัณฑ์ ห้องน้ำ,ห้องอาบน้ำสะอาดเพียงพอต่อความต้องการ ความหลากหลายของเครื่องออกกำลังกาย และความรวดเร็วในการให้บริการ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจแสดงให้เห็นว่าการขยายพื้นที่เพิ่มโซนยิม มีโอกาสประสบผลสำเร็จ เนื่องจากผู้บริหารมีความสามารถในการดำเนินกิจการ และมีเงินทุนหมุนเวียนเพียงพอ เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการขยายธุรกิจ โดยใช้แผนกลยุทธ์ด้านการบริหารจัดการองค์กรและทรัพยากรบุคคล ทฤษฎีระบบราชการ Bureaucracy ในการบริหารจัดการด้านงานบริการให้แก่พนักงาน และจัดการทั่วไป ใช้กลยุทธ์ ทางการตลาด 7p วิเคราะห์ทุก ๆ ด้านของธุรกิจ ทั้งนี้แนวคิดส่วนผสมทางการตลาดมีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้เงินทุนเพื่อขยายเริ่มต้น 1,000,000 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 3,453,527.66 รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ถึง 155% และใช้เวลาคืนทุนเพียง 0.693 ปี โดยประมาณ
Dream House My Home - Swimming Pool has been operating for over four years. So we understand client behaviors and healthcare market, the needs of clients, lifestyles as well as the importance of exercise for good health and sustainable well-being in the future. The author has an idea to expand the existing fitness area of 25x12.5 meter salt swimming pool, two separate male and female sauna rooms and a small fitness room by adding a heavy equipment zone (gym zone) consisting of barbell, Smith machine, crossover machine, and ball field in order to further and add values to the business and services. This area expansion was also based on a market research questionnaire that leaded to an analysis of the internal and external business environment and marketing mix strategies. The main purposes of this research were as follows. 1) To study possibility of the area expansion to increase sales in the future. 2) To develop the fitness business model to be different with a view of field, fresh air, arrangement of various comprehensive fitness equipment, a point of relaxation and serenity that is suitable for relief and exercise simultaneously. To make this business plan, the author has studied the factors affecting decision making to use a fitness in Amphoe Ban Mo, Saraburi and neighborhood area that can meet the needs of clients. The research was conducted by analyzing the internal and external environment as well as comparing with competitors. The factors that affected the decision making to use a fitness were products, such as restrooms and shower rooms that should be clean and satisfactory to the needs, a variety of fitness equipment, and speed of services. The analysis of the business environment indicated that the expansion of the gym zone tended to succeed due to the executive had an ability to operate the business with adequate revolving fund. While considering feasibility of expanding the business by using strategic plan of organizational and human resource management, bureaucratic theory in service management for employees, general management, 7P marketing strategy for analyzing every aspect of the business, it was found that the marketing mix concept was worth investing by using capital for expansion starting at 1,000,000 baht with NPV of 3,453,527.66, IRR of this project up to 155% and the approximate payback period of 0.693 year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3567
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pitchaporn.reamc.pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback