DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3554

Title: แผนธุรกิจบริษัท ที.อาร์ เซอร์วิส จำกัด (T.R. Service)
Other Titles: Business Plan for T.R. Service
Authors: อนุชัย ปรีดาพิพัฒน์พงศ์
Keywords: การวิเคราะห์ความเสี่ยง
การส่งเสริมการตลาด
ช่องทางการจัดจำหน่าย
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความเป็นไปได้ของการขยายธุรกิจของบริษัท ที.อาร์ เซอร์วิส จำกัด (T.R. Service) ที่จัดส่งพนักงานทำความสะอาดตามหน่วยงานต่างๆ ทั้งภาครัฐ ภาคเอกชน และเป็นตัวแทนจำหน่ายน้ำยาและอุปกรณ์ทำความสะอาด ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการสัมภาษณ์เชิงลึกและแบบสอบถามกับกลุ่มลูกค้าองค์กรและลูกค้าทั่วไปที่มีความต้องการใช้บริการทำความสะอาดเพื่อเปรียบเทียบระดับความต้องการความคาดหวังการให้บริการโดยมีการวิเคราะห์ปัจจัยรอบด้านจุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้งการวิเคราะห์ความเสี่ยง ความได้เปรียบในการแข่งขัน จากการวิเคราะห์พบว่าลูกค้าส่วนมากสนใจเลือกใช้บริการทำความสะอาดผ่านบริษัท ที่มีมาตรฐานการบริการ และการจัดการอย่างมืออาชีพและมีปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมาเกี่ยวข้องทั้งด้านราคา ผลิตภัณฑ์ ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด และพนักงานรวมถึงการให้บริการ จึงได้นำมาใช้เป็นกลยุทธ์ในการขยายตลาด และสร้างการรับรู้ให้เข้าถึงกลุ่มลูกค้าได้มากขึ้น เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนเพื่อขยายธุรกิจของบริษัทพบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 1,923,000 บาท และมีค่า NPV เท่ากับ 1,749,791.37 บาท IRR เท่ากับ 60 % และระยะเวลาในการคืนทุนเท่ากับ 1.388 ปี
The purposes of this research are to study business expansion possibilities of T.R. Service Company Limited which offers cleaning service to government and public organizations, also offers cleaning solutions and cleaning equipment. This study aims to research the current market by using in-depth interviews with customers that are currently interested in using our service to compare customer’s needs and expectations. This study will analyze all factors: strengths, weaknesses, opportunities, threats, risk analysis and competitive advantage. The results of the study is; customer prefer to hire a cleaning service which has a standard with a professional service by having 7Ps which are price, product, place, promotion, people and process. This result gives an idea of setting expansion market theory and building customer awareness. The results of this study found the possibilities of investing to expand the business. It is needed to invest money about 1,923,000 baht and will have NPV Value 1,749,791.37 baht, IRR is 60% and payback period is 1.388 year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3554
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
anuchai_pree.pdf4.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback