DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3540

Title: แผนธุรกิจบริษัทบูรพาแพ็คกิ้งวู้ดจำกัด
Other Titles: Business plan for the burapa packing plant co., ltd
Authors: อาทิตยา นารถมณี
Keywords: ผลิตภัณฑ์มีคุณภาพ
ราคา
การส่งเสริมการตลาด
การโฆษณา
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาแผนธุรกิจ บริษัท บูรพา แพ็คกิ้ง วู้ด จำกัด (สาขาภาคตะวันออกเฉียงเหนือ) มีวัตถุประสงค์เพื่อขยายกิจการไปยังพื้นที่ต่างจังหวัดให้เป็นที่รู้จักในเขตพื้นที่ภาคตะวันออกเฉียงเหนือ เพิ่มส่วนครองตลาดของส่วนแบ่งอุตสาหกรรมไม้แปรรูปเพิ่มขึ้น เพิ่มยอดขายและกำไรต่อปี และเพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าในราคาที่เหมาะสมกับลูกค้ากลุ่มเป้าหมายในระดับภูมิภาค ระดับประเทศ และระดับชาติ แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาด้วยวิธีการรวบรวมข้อมูล โดยเครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ แบบสอบถามแบบตรวจสอบรายการ (Check List) และแบบประมาณค่า 5 ระดับ (Rating Scale) ประชากรที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ ลูกค้าที่มาซื้อสินค้าจากบริษัท บูรพา แพ็คกิ้ง วู้ด จำกัด (สาขาภาคตะวันออกเฉียงเหนือ) และทำการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย จำนวน 380 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ การวิเคราะห์ข้อมูลโดยสถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชาย ร้อยละ 62.1 มีอายุระหว่าง 21 – 30 ปี ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ไม่ได้เป็นเจ้าของโรงงาน เหตุผลในการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์ส่วนใหญ่คือ คุณภาพคิดเป็นร้อยละ 38.9 ด้านผลิตภัณฑ์มีผลต่อการตัดสินใจเลือกผลิตภัณฑ์ในระดับมาก ค่าเฉลี่ยสูงสุด คือ ผลิตภัณฑ์มีคุณภาพ คิดเป็นร้อยละ 4.ด้านราคามีผลต่อการตัดสินใจในระดับมาก ค่าเฉลี่ยสูงสุด คือ ราคามีความเหมาะสมกับคุณภาพผลิตภัณฑ์คิดเป็นร้อยละ 3.95 ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายมีผลต่อการตัดสินใจเลือกผลิตภัณฑ์ในระดับ ค่าเฉลี่ยสูงสุด คือมีช่องทางการจำหน่ายผ่านทางโทรศัพท์ ที่ติดต่อง่ายและสะดวกคิดเป็นร้อยละ 3.92 และด้านการส่งเสริมการตลาดมีผลต่อการตัดสินใจเลือกผลิตภัณฑ์ในระดับมาก ค่าเฉลี่ยสูงสุด คือมีการโฆษณา เช่นใบปลิวคิดเป็นร้อยละ 4.09 เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุน พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบประมาณลงทุน 4,009,040 บาท และมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV)เท่ากับ 579,361 อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR)เท่ากับ 20%
The business Plan for The Burapa Packing Plant Co., Ltd. (Northeastern Branch) is aimed at expanding its business to other provinces in the Northeast and increasing its market share. The wood processing industry is also aim at increasing sales, profits per year and meeting customers’ demands with affordable prices; not only for target group in regional level but also national level. This business plan was studied by data collection method. The instruments used in the study were the checklist questionnaire and the 5-point scale (Rating Scale); Population of this study was customers of Burapha Packing Co., Ltd. Then the simple random sampling for 380 persons was implemented. The instrument of the study was the descriptive which is percentage, average and standard deviation. According to the study, it is found that most of the respondents are male, 62.1 percent, aged 21-30 years, The majority of the respondents do not own. Most of the reasons for choosing the processed wood products are the quality representing 38.9 percent. Factors of products influencing purchasing decision are high. The average is accounted for 4.14 percent. Factors of prices are high. The average is that prices are suit to the qualities; accounted for 3.95 percent. Factors of channels sales influencing purchasing decision are high. The average, telesales which is easy and convenient, is accounted for 3.92 percent. Factors of promotion influencing purchasing decision are high. When sub-factors are examined, it is found that the average is advertising such as leaflet; accounted for 4.09 percent. After considering the possibilities of the investment, it is found that it is worth for the investment by spending capital budget 4,009,040 Baht and the net present value (NPV) is equivalent to 579,361 Baht. As for the internal rate of return (IRR) is accounted for 20 percent.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
บริษัทบูรพาแพ็คกิ้งวู้ด
อุตสาหกรรมแปรรูปไม้ยางพารา
การลงทุน
อุตสาหกรรมแปรรูปไม้ยางพารา -- การลงทุน
อุตสาหกรรมไม้ยางพารา
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3540
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
artitaya.nart.pdf2.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback