DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3292

Title: แผนธุรกิจ The Gallery Boutique Hotel
Other Titles: Business Plan for The Gallery Boutique Hotel
Authors: วรัตม์ชยา ภู่โหมด
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาแผนธุรกิจ The Gallery Boutique hotel ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดนครราชสีมา มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจโรงแรมขนาดเล็ก และเพื่อศึกษาแนวทางของปัจจัยที่ส่งผลต่อการสนับสนุนในการทำธุรกิจโรงแรม และสามารถสร้างผลตอบแทนให้กับธุรกิจในอัตรากำไรที่เพิ่มขึ้น 10% ต่อปี แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาด้วยวิธีการรวบรวมข้อมูล เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ แบบสอบถามแบบตรวจสอบรายการ (Check List) โดยนำกรอบข้อมูลด้านปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและกระบวนการตัดสินใจ ที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการโรงแรม ประชากรที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ ของผู้ใช้บริการโรงแรมและที่พักในเขตอำเภอเมือง จังหวัดนครราชสีมา จำนวน 156 คน ผลการศึกษา พบว่าปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านบุคคลกรมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงแรมอยู่ในระดับสูงที่สุดในปัจจุบันธุรกิจโรงแรมมีการแข่งขันค่อนข้างสูง บุคลากรของโรงแรมจึงเป็นสื่ออย่างหนึ่งที่แสดงถึงภาพลักษณ์ และสร้างการรับรู้ให้กับผู้ใช้บริการในด่านแรก รองลงมาได้แก่ด้านกายภาพและการนำเสนอ ด้านกระบวนการ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านส่งเสริมการตลาดตามลำดับ เมื่อพิจารณากระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการ พบว่าส่วนใหญ่การตัดสินใจเลือกใช้บริการของโรงแรมอย่างจริงใจ และพฤติกรรมหลังการซื้อมีความพึงพอใจและทับใจ และจะแนะนำให้ผู้อื่นเลือกใช้บริการ เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนทำธุรกิจโรงแรมขนาดเล็ก พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบประมาณลงทุน 2,368,000 บาท และมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 2,731,466.56 อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 52% และระยะเวลาคืนทุน 1.48 ปี
The objectives of The Gallery Boutique Hotel Business Plan, which located in Muang District, Nakhon Ratchasima Province, are to study the feasibility of a small hotel business and factors that affect hotel business. This will generate the profits at a rate of 10% per year. The study of this business plan was creating by collecting data method using these implements; questionnaire and checklist by using Marketing mix (7Ps) and Factors affecting customer decision. The interviewees are 156 hotel customers in Muang District, Nakhon Ratchasima Province. The business plan result the most affect marketing mix factor is staff. Nowadays, hotel business has a high level of competition. Hotel staff is one of the hotels image and be the first customer’s awareness. Second affected factor is physical evidence then, process, price, place, product and promotion (sorted in order). Considering in customer’s decision process results that, if the customer satisfied in services, they will introduce the hotel to others. Considering the feasibility of small hotel investment result that, it is worth to invest with investment budget 2,368,000 baht. Net present value is 2,731,466.56 Internal rate of return is 52 %. And payback period is 1.48 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
โรงแรม
การจัดการโรงแรม
อุตสาหกรรมโรงแรม
โรงแรม -- การตัดสินใจ
การตลาด -- การตัดสินใจ
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3292
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
waratchaya_phoo.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback