DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3285

Title: แผนธุรกิจบริษัท TANYAPON
Other Titles: Business Plan for TANYAPON
Authors: ปัณณ์พัฒน์ ก่อกิจรุ่งสิริ
Keywords: ปัจจัยแวดล้อมภายในและภายนอก
การสร้างโอกาสทางธุรกิจ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: น้ำผึ้งมะนาวสำเร็จรูป TANYAPON เป็นธุรกิจผลิตและจัดจำหน่ายสินค้าแปรรูป OTOP ที่มีความสวยงาม ทันสมัย อร่อยและดีต่อสุขภาพแถมยังง่ายในการชงมาดื่มจึงเหมาะแก่การซื้อมาดื่มและเหมาะแก่การซื้อฝากคนที่คุณรัก เนื่องจากในปัจจุบันนั้นสินค้าจำพวกอาหาร ขนม เครื่องดื่มสมุนไพรต่าง ๆของไทยเรานั้นเริ่มเป็นที่ยอมรับในหลายๆประเทศว่ามีประโยชน์ต่อสุขภาพและยังสามารถรักษาโรคต่าง ๆ ได้อีกมากมาย เช่น ฟ้าทลายโจร นั้นสามารถแก้อาการกระหายน้ำได้และยังช่วยรักษาให้หายเป็นไข้หวัดได้อีกด้วย ฯลฯ ส่วนน้ำผึ้งมะนาวของผมนั้น เป็นมะนาวที่ปลูกนั้นปลูกแบบ อินทรีย์ปราศจากสารเคมี100% งานวิจัยชิ้นนี้มีวัตถุประสงค์จัดทำขึ้นมาเพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการสร้างตลาดน้ำผึ้งมะนาว TANYAPON ผลิตภัณฑ์หลักของทางบริษัท TANYAPON โดยผลิตภัณฑ์นี้ เป็นสินค้า OTOP ที่ตอบสนองต่อความต้องการในเรื่องของ สุขภาพต่าง ๆ และการดื่มน้ำของผู้บริโภค โดยการวิจัยครั้งนี้ได้ใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการสำรวจจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 200 คน รวมไปถึงการไปสำรวจตลาดที่ประเทศจีน ตำบลกวางโจว ในศูนย์สร้างโอกาสธุรกิจไทยสู่จีน (Thailand Smart Trade Center: TSTC) ผลการวิเคราะห์ข้อมูลจากปัจจัยสิ่งแวดล้อมภายในและภายนอก พบว่า สภาพการแข่งขันประเภทตลาดนัดตอนกลางคืนในพื้นที่มีค่อนข้างต่ำ มีคู่แข่งน้อยและเพราะยังเป็นสินค้าใหม่ที่ยังไม่มีใครทำ และจากการวิจัยในเรื่องของสินค้านั้นมีผลตอบรับกลับมาค่อนข้างดีทำให้ทางบริษัทมั่นใจในการที่จะขยายกำลังการผลิตมากขึ้น และจากการไปดูงาน TSTC ศูนย์สร้างโอกาสธุรกิจไทยสู่จีนนั้น ได้ไปสำรวจถึงความต้องการของในตัวสินค้า น้ำผึ้งมะนาวสำเร็จรูป ได้ทราบว่าทางที่ประเทศจีนเป็นตลาดที่ใหญ่ผู้อุปโภคบริโภคมีกำลังซื้อและมีความสนใจในตัวสินค้า น้ำผึ้งมะนาวสำเร็จรูปดังนั้นทำให้ทางกิจการได้กลับมาเร่งพัฒนาสินค้าให้พร้อมที่จะสามารถส่งออกสู่ตลาดจีนในอนาคต ไม่ว่าจะเป็นการเพิ่มพื้นที่สร้างโรงงานที่มีความมาตรฐานเพื่อเป็นการขยายกำลังการผลิต และทางกิจการได้ทำการเริ่มที่จะเพาะเลี้ยงน้ำผึ้งด้วยต้นเองเพื่อที่จะลดต้นที่ให้ได้มากที่สุด และเพิ่มรายสินค้าไม่ว่าจะเป็นการทำน้ำผึ้งกลิ่นต่าง ๆและยังรวมไปถึงผลิตภัณฑ์ ไอศกรีมแท่ง โดยการลงทุนนี้ทางกิจการได้มีการลงทุนทั้งที่มาจากเงินส่วนตัว และเงินที่มาจากการกู้รวมทั้งสิ้น 1,460,000 บาท ในการสร้างโรงงานและดำเนินธุรกิจต่าง ๆ ซึ่งเป็นเงินส่วนของเจ้าของอยู่ที่ 79.45% และมาจากการก็ยืมอีก 20.55% ในสภาวะปกติทางกิจการได้มีการคาดการณ์ไว้ว่าจะสามารถคืนทุนได้ภายใน 2 ปี 8 เดือน ซึ่งคาดว่ายอดขายจะเพิ่มขึ้นทุกปี ปีละ 20% ถึงแม้ว่าสภาวะการตลาดจะไม่เป็นไปอย่างที่คาดไว้ ทางกิจการได้มีการคิดแผนสำรองเอาไว้แล้ว ดังนั้นทางกิจการมีความมั่นใจว่าจะสามารถประสบความสำเร็จได้ในอนาคตเป็นที่แน่นอน
TANYAPON Company is a manufacturer of instant Honey Lemon Drink product and distribution business sector where OTOP (local products; RTE and Crafts) with modern design package, tasty and healthy features is distributed. The ready-to-drink (RTD) products of the company which are contained in different style of modern packages are distinctively tasteful and healthy when drinking it can be done in a minute and the products in each package unit can be served as souvenir for your beloved persons. Nowadays, Thailand’s food, dessert, herbal drinks products have great reputation in term of health benefit and especially medicinal properties like Kariyat, the creat of which features dehydration recovery and cold relief. More importantly, instant TANYAPON Honey Lemon Drink, it’s based product, is made out of 100% bio - lemon farm. The objective of this study was to find out if the marketing plan in serving health-conscious consumers’ demands on TANYAPON instant Honey Lemon Drink, the based products of TANYAPON Company categorized in OTOP would be likely the business feasibility. 200 on-line questionnaire issues collected from the sampling in the domestic source and from TSTC international survey in Guangzhou province, China. It was suggested from the findings that the competitive night market in the area site as internal and external factors was hardly an effect on based products business of the company as the new products without similar competitors were responded positively by the target consumers. According to the TSTC survey, the instant Honey Lemon Drink product, the powerful market in China, was of the most interest among general Chinese consumer. The company, in turn, has considered expanding manufacturing site and extensive costs in order to increase its based product meantime honey bee farm, in-house supply, has initiated gradually to predict a Cost Effectiveness in the long run. Moreover, the by-products would be favorable honey production in different tastes as many as honey Ice cream stick. The cost of capital in total 1,460,000 Baht (one million and four hundred sixty thousand Baht) would be provided by 79.45% of the owner and a 20.55% of a bank loan for the manufacturer structure and business management. The payback period would be in 2 years and eight months when sales volume was expected to be annually 20%. The company has alternative plans to support the business management if the current business operation was not achieved as expected. However, the company has been so certain that its business would be successful in the nearly future.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เครื่องดื่ม
อุตสาหกรรมเครื่องดื่ม
เครื่องดื่มสมุนไพร
อุตสาหกรรมน้ำผลไม้
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3285
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
peeranut_gurk.pdf2.69 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback