DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3277

Title: แผนธุรกิจนำเข้าเส้นด้ายของบริษัทซีวายจำกัด
Other Titles: Business Plan for Yarn import (CY)
Authors: จิตตนันท์ เงินเรืองโรจน์
Keywords: นำเข้าเส้นด้าย
ต้นทุน
การแข่งขัน
สภาพตลาด
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การทำแผนธุรกิจครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาและค้นคว้าข้อมูลดูความเป็นไปได้ก่อนเริ่มดำเนินการธุรกิจ เพื่อใช้เป็นองค์ประกอบในการตัดสินใจก่อนเริ่มธุรกิจ ซึ่งเป็นสิ่งสำคัญในการดำเนินธุรกิจ แผนธุรกิจเป็นการศึกษาหาข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลเกี่ยวกับสถานการณ์และสภาพตลาดในปัจจุบันซึ่งสามารถรับรู้ถึงความต้องการของผู้บริโภคในปัจจุบัน นำพาไปถึงการวางแผนการปฏิบัติงานและเลือกใช้กลยุทธ์ที่เหมาะสมต่อกลุ่มเป้าหมายที่ตั้งไว้ ซึ่งการหาข้อมูลเพื่อนำมาวิเคราะห์นั้นเริ่มต้นจาก การวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ เป้าหมาย การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายในและภายนอก การวิเคราะห์ตลาดคู่แข่งขัน รวมไปถึงการ วิเคราะห์เปรียบเทียบจุดแข็งจุดอ่อนของสภาพทางธุรกิจ และ สภาพทางการเงิน ซึ่งจะครอบคลุมข้อมูลในทุกด้าน ซึ่งการวิเคราะห์ในแต่ละจุดนั้นจะทำให้เห็นถึงปัญหาที่เกิดขึ้นและสามารถวางแผนในการแก้ไข้ปัญหาได้อย่างเหมาะสม โดยศึกษาจากข้อมูลของผู้บริโภคร่วมด้วยเพื่อให้ได้ ข้อมูลที่มีความเที่ยงตรงและ ทำให้สามารถวางแผนได้ตรงตามเป้าหมาย และจะเป็นตัวบ่งชี้ว่าแผนธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้และมีความน่าลงทุนหรือไม่อย่างไร แผนธุรกิจครั้งนี้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจที่เกี่ยวกับนำเข้าเส้นด้าย เนื่องจากปัญหาและสภาวะตลาดที่เกิดขึ้นในปัจจุบันเกี่ยวกับ ปัญหาแรงงานในปัจจุบันนั้นได้ประสบปัญหาการขาดแคลนแรงงานจึงทำให้กลุ่มเป้าหมายที่เป็นโรงงานทอผ้านั้นมีต้นทุนที่สูงเพิ่มขึ้น ปัญหาต่อมาตลาดส่งออกในประเทศนั้นมีอัตราที่ลดลงจึงทำให้มีการแข่งขันกันสูงมากขึ้น ส่วนใหญ่จะแข่งขันกันด้านราคา รองลงมือคือด้านคุณภาพและนวัตกรรม จึงทำให้บริษัทมองเห็นถึงปัญหาและเป็นโอกาสในการนำเข้าวัตถุดิบจากประเทศอินเดียมาสู่ตลาด ซึ่งมีกลุ่มเป้าหมายหลักคือกลุ่มโรงทอผ้า และ อุตสาหกรรมสิ่งทอ และจะเน้นไปที่กลุ่มโรงงานทอผ้าที่ต้องการสั่งซื้อวัตถุดิบที่มีคุณภาพสูงและราคาที่ถูกกว่าวัตถุดิบภายในประเทศ ซึ่งจะสามารถช่วยในการลดต้นทุนให้แก่กลุ่มเป้าหมายลง เพื่อที่จะสามารถแข่งขันในตลาดผู้ผลิตในปัจจุบัน ซึ่งผู้ศึกษาได้มองเห็นถึงปัญหาและช่องว่างของโอกาสในการประกอบธุรกิจ และสามารถตอบสนองความต้องการของกลุ่มเป้าหมาย เนื่องจากสินค้าของบริษัทนั้นมีราคาที่ค่อนข้างถูกกว่าคู่แข่งที่มีอยู่เดิมในตลาดสิ่งทอในประเทศ และ คุณภาพที่เหมือนกันกับที่มีอยู่ ในทางตรงข้ามยังมีสินค้าที่ทำเป็นพิเศษจากการที่บริษัทได้มีการตกลงกับพันธมิตรคู่ค้าเพื่อช่วยผลิตสินค้าให้ได้ตามที่บริษัทต้องจึงทำให้สินค้าของบริษัทมีความพิเศษและแตกต่างจากตลาด และเป็นการลดต้นทุนให้กับลูกค้าได้อย่างสูงสุด สามารถช่วยในการลดต้นทุนด้านการสูญเสียจากการผลิต จึงทำให้เป็นขอได้เปรียบด้านการตลาดให้กับบริษัท และสามารถตอบสนองความต้องการและแก้ไข้ปัญหาในปัจจุบันของกลุ่มเป้าหมาย
The objective of this study was to investigate and find out if the business plan would be feasible in order that data collection for decision making as an essential term would be applied for practicality. The business plan which usually brings about operation plan and a pick of proper business strategy implemented toward a target group are resourceful information and a use of data analysis for assessing how good the business situation, market conditions and demand of clients would likely to be at the time period. Before data collection being analyzed, a use of detailed analysis for the whole business, goals, an analysis of internal and external factors, competitive markets, strengths and weaknesses of comparative business situations and financial situations would be initially prepared. The individual details for analysis would foresee any problems arise to have them solved properly. Similarly, data collected from consumers as a supporting source would make it more precise in order to have the plan laid out hence assessing if it as indicators of business plan would be practical and prone to put capital investment at last. The assigned business plan was carried out to perform business import of thread for the said company due to unsolved market conditions of current labor shortage problems. Under the circumstance, high cost in running the weaving factory as a target group has caused to an effect on the core business when the declining export of products has been observed triggering the fierce competition to be recurred. In consequence, the competition has been mostly a price issue followed by quality and innovation. The company, in turn, has determined a chance to import raw material from India for solving the problems under the domestic market conditions. The marketing scheme would be emphasized on the weaving factory and textile industry while the demanded weaving factory in particular, which might require higher quality and lower price of raw material than those available in the domestic markets, would be focused for placing orders so that a target group can reduce costs and compete with others in this current market. It was suggested that business opportunity would be practical in compliance with any requirements made by a target group. Having a deal as business alliance between us, the dealt suppliers would be able to produce the design of special products to serve demand by orders so that the productivity of the idealistic import business company would help reduce costs which always are advantages on the marketing strategy and would perform business better to solve problems under the current market conditions.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
ด้าย
เส้นใย
อุตสาหกรรมสิ่งทอ
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3277
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jittanan_nger.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback