DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3041

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและคุณภาพในการให้บริการที่มีอิทธิพลต่อ ความพึงพอใจของผู้ใช้บริการคาเฟ่สุนัขในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: The effects of the marketing mix and service quality on customer satisfactions on dogs café in Bangkok and metropolitan region
Authors: ชฎากานต์ เฟื่องแก้ว
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
คุณภาพในการให้บริการ
ความพึงพอใจ
คาเฟ่สุนัข
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง “ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและคุณภาพในการให้บริการที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการคาเฟ่สุนัขในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล” มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและปัจจัยคุณภาพในการให้บริการที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการคาเฟ่สุนัขในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลโดยใช้แบบสอบถามกับผู้ที่มาใช้บริการจำนวน 400 คน จากคาเฟ่สุนัขในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลทั้งหมด 9 แห่ง และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย จากผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 21- 30 ปี สถานภาพโสด มีอาชีพเป็นนักเรียนหรือนักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001- 20,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า (1) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจขอผู้ใช้บริการคาเฟ่สุนัขในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์(Product) ด้านราคา (Price) ด้านการส่งเสริมการขาย (Promotion) ด้านบุคลากร (People) และด้านกระบวนการ (Process) (2) ปัจจัยคุณภาพในการให้บริการที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการคาเฟ่สุนัขในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลได้แก่ด้านการเอาใจใส่ต่อลูกค้า (Empathy) ด้านการตอบสนองลูกค้า (Responsiveness) ด้านการให้ความมั่นใจ (Assurance) และด้านความน่าเชื่อถือ (Reliability) ส่วนความพึงพอใจของผู้ที่ใช้บริการคาเฟ่สุนัขในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล (Customer Satisfaction) อยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.03)
The purposes of this research“The Effects of the Marketing Mix and Service Quality on Customer Satisfaction on Dogs café in Bangkok Metropolitan Region” is toinvestigate howmarketing mix factors and service qualityfactors effect on customer satisfactions on dogs café in Bangkok metropolitan region. Questionnaires were collected from a total of 400 customersfrom Dogs caféin Bangkok Metropolitan Region 9 Dogs cafés. The data were analyzed using simple regression analysis. The results of this research indicated that the majority of participants were females in the age group of 21 –30 years and single. The majority of the occupation is student. The average monthly income is between 10,001 - 20,000 baht. The results of hypothesis testing the marketing mix reveals -product, price, promotion, people and process factors effect on customer satisfactions on dogs café in Bangkok metropolitan region. The results testing the service quality reveals - empathy, responsiveness, assurance and reliability factors effect on customer satisfactions on dogs café in Bangkok metropolitan region. The overall services of the customer satisfactions on dogs café in Bangkok and metropolitan region was highly satisfied ( = 4.03).
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): สุชาดา เจริญพันธุ์ศิริกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3041
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

There are no files associated with this item.

View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback