DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2980

Title: บทเรียนที่ได้รับจากการศึกษาเรื่องการสื่อสารการตลาดดิจิทัลของเว็บไซต์ Konvy.com กรณีศึกษาแคมเปญ Konvy Valentine's Mega Sale
Other Titles: Lession learn from a digital marketing communication campaign the case study of Konvy Valentine's Mega Sale
Authors: อัญชุลี สีไสวพร
Keywords: การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
เครื่องสำอาง
การตลาดออนไลน์
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ระบบการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ (Electronic Commerce: E-commerce) ด้านธุรกิจความงามและเครื่องสำอางในช่วงหลายปีที่ผ่านมามีการแข่งขันกันอย่างรุนแรง ส่งผลให้เครื่องสำอางนั้นมีความหลากหลายทางด้านราคา ซึ่งสามารถตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคให้เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายในแต่กลุ่มได้อย่างชัดเจน เพื่อให้ทันกับการเติบโตนี้เว็บไซต์ Konvy.com จึงได้มีการใช้การสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านช่องเครือข่ายสังคมออนไลน์ หรือโซเชียลมีเดีย (Social Media) เพื่อสื่อสารและโฆษณาเกี่ยวกับสินค้า ราคา โปรโมชั่นหรือกิจกรรมแคมเปญการตลาดต่าง ๆ ให้ตรงกลุ่มเป้าหมาย การวิจัยครั้งนี้ผู้วิจัยได้เลือกแคมเปญ Konvy Valentine’s Mega Sale ซึ่งจัดขึ้นในระหว่างวันที่ 1-14 กุมภาพันธ์ 2560 โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อเพื่อศึกษากลยุทธ์ที่ใช้ในการสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ หรือโซเชียลมีเดีย (Social Media) ของแคมเปญ Konvy Valentine’s Mega Sale เพื่อศึกษาบทเรียนที่ได้รับจากการสื่อสารการตลาดดิจิทัลของแคมเปญ Konvy Valentine’s Mega Sale โดยผู้วิจัยได้ใช้ระเบียบวิธีการดำเนินการวิจัยหรือกระบวนวิธีการวิจัย (Methodology) โดยการใช้กระบวนวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) ด้วยกระบวนวิธีการวิจัยเชิงเอกสาร (Documentary Research) ผู้วิจัยได้ทำการการศึกษาจากข้อมูลที่ถูกบันทึก ไว้จากผู้ดำเนินกิจกรรมทางการตลาดโดยตรงในรูปแบบของรายงานผลการดำเนินกิจกรรม Konvy Valentines 2017 Analysis Confidential Report ซึ่งเป็นเอกสารภายในบริษัท จัดทำในรูปแบบของรายงาน เพื่อแสดงผลการดำเนินงานของแคมเปญ Konvy Valentine’s Mega Sale เฉพาะช่วงเวลาแคมเปญเท่านั้นคือ 1-14 กุมภาพันธ์ 2560 ซึ่งการศึกษาครั้งนี้ ผู้วิจัยจึงต้องการศึกษาบทเรียนที่ได้รับจากการสื่อสารการตลาดดิจิทัลของแคมเปญ Konvy Valentine’s Mega Sale นี้เพื่อเป็นความรู้ และเป็นแนวทางให้ผู้ประกอบธุรกิจในระบบการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ (Electronic Commerce: E-commerce) ด้านธุรกิจความงามและเครื่องสำอางได้นำไปพัฒนาและดำเนินธุรกิจให้สอดคล้องกับแนวโน้มของธุรกิจที่กำลังเติบโตและพัฒนาอย่างต่อเนื่องในอนาคต
During several past years, the competition in the Electronic Commerce (E-commerce) in worldwide market for cosmetics and beauty products was very severe resulting in the diversity of cosmetic pricing which could respond to the demand of the consumers and approach each target group clearly. In order to be properly adapted to this growth, website Konvy.com applied the digital marketing communication through online or Social Media to communicate and advertise on the products, prices, promotion, or marketing campaign activities to meet the target groups. In this research, the researcher selected the Konvy Valentine’s Mega Sale campaign held from 1st – 14th February, 2017, with the objectives to study the strategies used in the digital marketing communication through online or Social Media and to study the lessons gained from the digital marketing communication of this campaign. The researcher used the methodology of qualitative research with the documentary research as well as studying from the data recorded by the marketing activity performers directly in the form of Konvy Valentines 2017 Analysis Confidential Report on the operational results. It was the internal document of the Company conducted in the form of report representing the operational results of sales campaign. The campaign duration was from 1st – 14th February, 2017. In this research, the researcher would like to study the lessons gained from the study on the digital marketing communication of Konvy Valentine’s Mega Sale campaign to be used as the knowledge and approaches for the business operators in the Electronic Commerce (E-commerce) for the beauty and cosmetic business to develop the business operation in line with the likeliness of business which is growing and continually developing in the future.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: เครื่องสำอาง -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความพอใจของผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
เว็บไซต์ -- การออกแบบ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การสื่อสารทางการตลาด -- วิจัย
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2980
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
anchulee_sisa.pdf3.27 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback