DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2975

Title: การสื่อสารการตลาดผ่านเนื้อหาบนสื่อเฟซบุ๊ค ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ ธุรกิจประเภทร้านกาแฟที่ประสบความสำเร็จ กรณีศึกษาร้าน Kaizen Coffee
Other Titles: The study of content analysis of successful coffee café shop on facebook fanpage which affects to customer decision making: A case study of Kaizen Coffe
Authors: ภามินทร์ วนภู
Keywords: การสื่อสารการตลาด
การตลาดเชิงเนื้อหา
เฟสบุ๊ค
ร้านกาแฟ
การตัดสินใจ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบเนื้อหาที่นำเสนอ รูปแบบเนื้อหาที่ส่งผลให้เกิด การมีส่วนร่วม และรูปแบบเนื้อหาที่มีผลต่อการตัดสินใจไปใช้บริการของผู้บริโภคที่สื่อสารผ่านสื่อ เฟสบุ๊คของธุรกิจประเภทร้านกาแฟชื่อ Kaizen Coffee โดยเป็นการทำวิจัยแบบผสมระหว่างการ วิเคราะห์เนื้อหาบนเฟสบุ๊คเพื่อวิเคราะห์รูปแบบเนื้อหาและการมีส่วนร่วมของแฟนเพจ ร่วมกับ การสัมภาษณ์แบบกลุ่มเพื่อวิเคราะห์เนื้อหาที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ โดยสัมภาษณ์ผู้ที่ ดื่มกาแฟ กดติดตามเพจเฟสบุ๊คของร้านกาแฟ Kaizen Coffee Co. และอาศัยอยู่ในเขต กรุงเทพมหานคร ผลการวิเคราะห์เนื้อหาพบว่า ส่วนใหญ่เป็นร้านค้าเป็นผู้สร้างเนื้อหาเอง โดย รูปแบบเนื้อหาที่ใช้มากที่สุดเป็นเนื้อหาแนะนำสินค้าและไลฟ์สไตล์ ซึ่งมีความสอดคล้องกับรูปแบบ ร้านกาแฟที่เน้นไลฟ์สไตล์เป็นหลัก และรูปแบบสื่อเกือบทั้งหมดเป็นสื่อรูปภาพ โดยรูปภาพที่ทางร้าน เลือกใช้เป็นรูปสินค้าเป็นส่วนใหญ่ สำหรับรูปแบบเนื้อหาที่ส่งผลให้เกิดการมีส่วนร่วม คือ เนื้อหาการ ประชาสัมพันธ์และการแนะนำสินค้า ส่วนรูปแบบเนื้อหาที่มีผลต่อการตัดสินใจไปใช้บริการมาก ที่สุดนั้น คือ เนื้อหาที่มีการแนะนำสินค้า หรือบอกเล่าเรื่องราวต่างๆโดยทำให้คนสนใจหรือเป็น การสร้างความต้องการดื่มกาแฟ ความต้องการที่จะลองไปใช้บริการสามารถส่งผลต่อการตัดสินใจ ไปใช้บริการได้
The objective of this research is to study content format, fan page engagement and content which affects to customer purchase intention on Kaizen Coffee Co. Facebook fan page. To accomplish the objective, content analysis and focus group interview were used to collect data. Focus group interview was conducted to collect the data from Thai people living in Bangkok who drink coffee and follow Kaizen Coffee Co. Facebook fan page. The results of the study show that the majority of content on fan page was created by the shop itself. Types of content that was posted the most are content about product and lifestyle which is similar to the shop concept. Almost content were presented in picture format and the most type of pictures frequently used was product picture. Contents regarding to public relations and product were found to earn the highest engagement rate. As for product contents, they not only obtain the high engagement, but also affect to people’s decision making. Product contents can create attractive story to people and trigger them hunger for coffee and make them want to try the product in the end.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: ร้านกาแฟ -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย
บริการลูกค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย
ความพอใจของผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย
ร้าน Kaizen Coffee -- วิจัย
การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2975
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
parmin_wana.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback